KudoZ home » English to Turkish » Other

odd-job man

Turkish translation: garip işlerin adamı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:odd-job man
Turkish translation:garip işlerin adamı
Entered by: 1964

16:58 May 12, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
English term or phrase: odd-job man
He's enigmatic as Brady,the odd-job man,exuding a look that's predatory but hunted,indicating that even a menacing 'heavy' can be someone's quarry.
sedef
odd jobs ...
Explanation:
süreksiz veya düzensiz iş anlamında
occasional jobs casual ve varied job olarak verilmiş ama buradaki anlamı farlı gibi
garip işler yapan birisi gibi olabilir
garip işlerin adamı

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-12 17:36:37 (GMT)
--------------------------------------------------

Bir yerde kiralık katil gibi geçiyor
Synopsis:
Arthur Harris is a man who feels that he has no reason to live, but he just doesn\'t have the nerve to kill himself, so he hires an \"odd job\" man to perform the unpleasant task for him.
Selected response from:

1964
Turkey
Grading comment
thx...:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6odd jobs ...
1964
4 +3TEK TABANCA
Şadan Öz
5 +1garip işlerle uğraşanMelike Cakirer
5Sorun ile ilgili aşağıdaki karşılıkları buldum:Adil Sönmez
5boş işlerin adamı
Nezih Doğu
4birden fazla iste calisan isciMustafa Yuksel
3tek işli adamshenay kharatekin


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Sorun ile ilgili aşağıdaki karşılıkları buldum:


Explanation:
Odd-job man (also “odd jobber”) = a person who does odd jobs.
Odd job = a casual isolated piece of work.

Kolay gelsin



    The Oxford English Refedrence Dictionary
Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
odd jobs ...


Explanation:
süreksiz veya düzensiz iş anlamında
occasional jobs casual ve varied job olarak verilmiş ama buradaki anlamı farlı gibi
garip işler yapan birisi gibi olabilir
garip işlerin adamı

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-12 17:36:37 (GMT)
--------------------------------------------------

Bir yerde kiralık katil gibi geçiyor
Synopsis:
Arthur Harris is a man who feels that he has no reason to live, but he just doesn\'t have the nerve to kill himself, so he hires an \"odd job\" man to perform the unpleasant task for him.


1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718
Grading comment
thx...:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tc1960: Buradaki kullanilis anlaminin '''garip islerin adami''' olduguna kesinlikle katiliyorum, tebrikler.
1 hr
  -> sağolun

agree  AZRA AKARTUNA: bence de bu şekilde kullanılmış
3 hrs
  -> sağolun

agree  Mustafa Yuksel: Ben asagidaki kelimenin sozluk anlamlarindan birini verirken yukardaki alintiyi gormedim. Bence sayin Tayfun Torunoglununki en dogru cevap
5 hrs
  -> Rica ederim farketmez, çeşitli alternatiflerin sunulması asker için daha iyidir

agree  Alev Ellington: Cok guzel.
10 hrs
  -> sağolun

agree  b_gai
13 hrs
  -> sağolun

agree  wish
14 hrs
  -> sağolun

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
TEK TABANCA


Explanation:
bağlama bakılırsa gizemli, yırtıcı görünümlü vb. his bırakan birinden söz ediliyor.
Örn. western filmlerinin silahşörleri, Jan Röno'nun klinır tiplemesi.
Eğer buradaki odd job kesin olarak sözlükteki "ufak tefek iş" anlamında değilse, bu anlam karşılayabilir.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-12 19:21:06 (GMT)
--------------------------------------------------

Ha, eklemeyi unuttum, burada böyle kullanıldığı takdirde \"takılmak\" fiiliyle tamamlanması gerekir. Yani \"Brady gibi gizemli, TEK TABANCA TAKILAN, ...

Şadan Öz
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 60

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Alev Ellington: Buna da katilmamak elde degil. Gayet guzel.
9 hrs

agree  b_gai: yaratıcı olmuş güzel
11 hrs

agree  Bulent Aker
3 days17 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
birden fazla iste calisan isci


Explanation:
birden fazla isde calisan isci

Mustafa Yuksel
PRO pts in pair: 23

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
garip işlerle uğraşan


Explanation:

Bana göre, cümleyi böylesi bir açıklama uyuyor.

Melike Cakirer
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MURAT TUKEL: bence en dogrusu bu
15 hrs

14 days   confidence: Answerer confidence 5/5
boş işlerin adamı


Explanation:
Hayatı boş işlerle geçmiş biri. Bu bir tahmin değil tespittir. İngiliz bir müşterime sordum.
Kolay gelsin

Nezih Doğu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 26

92 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tek işli adam


Explanation:
Aradığınız terim: odd, 13 sonuç bulundu.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
TBD Bilişim odd tek
İş Dünyası odd garip
İş Dünyası odd acayip
İş Dünyası odd bambaşka
İş Dünyası odd tek
İş Dünyası odd iki ile bölünemeyen
İş Dünyası odd küsur
İş Dünyası odd tam sayıdan artan
İş Dünyası odd ara sıra yer alan
İş Dünyası odd / n / artan şey
İş Dünyası odd alelacaip
İş Dünyası odd yabansı
İş Dünyası odd tuhaf



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84