KudoZ home » English to Turkish » Other

Subnational administration

Turkish translation: yerel yonetim/idare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Subnational administration
Turkish translation:yerel yonetim/idare
Entered by: Umit Altug

03:40 May 23, 2002
English to Turkish translations [PRO]
English term or phrase: Subnational administration
Subnational administration (e.g., municipal, provincial, regional, federated state, etc.)
MURAT TUKEL
United States
yerel yonetim/idare
Explanation:
Merkezi yonetim ulusal duzeyde, yerel yonetimler ise ulusal duzeyin altinda kaliyor.
Selected response from:

Omer Esener
United States
Grading comment
tesekkurler:-))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4yerel yonetim/idareOmer Esener
5Eyalet Idaresi veya Eyalet YonetimiMustafa Yuksel
4 +1Ulusal Alt Yönetim
Ali Osman TEZCAN


  

Answers


50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
yerel yonetim/idare


Explanation:
Merkezi yonetim ulusal duzeyde, yerel yonetimler ise ulusal duzeyin altinda kaliyor.

Omer Esener
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 32
Grading comment
tesekkurler:-))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Evet sözlükte geçmemekle beraber bence de bu en iyi karşılayan ifade
19 mins

agree  b_gai: ancak farklı yönetim sistemlerinde bu tam oturmayabilir. örneğin federal devlet için yerel idare yetersiz kalır. üniter devletler için geçerli bir yanıt ama federal devletlerin konumu için yeni birşeyler düşünmekte fayda var gibi.
41 mins

agree  AZRA AKARTUNA
4 hrs

agree  Ebru Inhan
7 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Ulusal Alt Yönetim


Explanation:

National Administration = Ulusal Yönetim

ise eğer (ki öyledir)

Subnational Administration = Ulusal Alt Yönetim

olmalıdır. Siz buna Milli Alt Yönetim de diyebilirsiniz.

Ali Osman TEZCAN
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 104

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nezih Doğu: Tanım biraz soğuk gelse de yanında kullanılan parantez içi açıklamalarla bunun kullanımı bence kapsam açısından en doğru olanı olacaktır
14 hrs

14 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Eyalet Idaresi veya Eyalet Yonetimi


Explanation:
Eyaletler icislerinde ozgur, siyasi ve hukuki ulusal varliklardir

Mustafa Yuksel
PRO pts in pair: 23