KudoZ home » English to Turkish » Other

potluck dinner

Turkish translation: katkili/yardimlasmali yemek


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:potluck dinner
Turkish translation:katkili/yardimlasmali yemek
Entered by: Omer Esener

14:53 May 25, 2002
English to Turkish translations [PRO]
English term or phrase: potluck dinner
bağlam yine bir film, bağlam pek etkili değil.
We're going to have this
potluck dinner at the church.
Sadece potluck lütfen, bakalım neler çıkacak.
murat karahan
Turkey
"katkili/yardimlasmali/ortaklasa"
Explanation:
potluck kiliselerde oldugu gibi grup yemek davetlerinde herkesin kendine ozgu bir yemek getirmesinin beklendigi yemek daveti oluyor. Bazan yemek getirmesi beklenenler ayni turde birden fazla yemek getirilmemesi icin yemegi duzenleyenden nelerin henuz ustlenilmedigini sorarak o turde yemek getirmeyi de ustlenebiliyor.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-29 12:57:13 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Murat Bey\'in \"Imece\"yi bulup cikarmis olmasina sevindim. Cunku, imece daha cok eskilerin bildigi ve zamaninda ulkemizde cok katkilari olan calismalardi.
Imece\'yi fakultede Idare Hukuku\'nda okumustuk. Imece cok genis anlamli. Devletin fonlarinin olmadigi veya yeterli olmadigi donemlerde bolgedeki halkin devlet ve ozellikle yerel yonetim onderliginde yore halkina yararli olacak hizmetlerde calistirilmasi oluyor. Bu calisma sirasinda yore halki karinca kararinca (yani guclerinin yettigi olcude) fiziken veya maddi olarak projeye yardimci oluyorlar. Buna \"Imece Usulu Calistirma\" deniyor.
Diger arkadaslara da katkisi olur diye acmak istedim.
Selected response from:

Omer Esener
United States
Grading comment
Teşekkürler
Aslında "imece" kelimesini bekliyordum ama en yakını bu.

Kültür Bakanlığından
Türk Mutfağında, belirli zamanlarda hazırlanan yemek, yiyecek - içecek türlerinin; sembolik anlamlarla yüklü hazırlanması gündelik yemeklere göre daha fazla zaman ve emek isteyen bir yapıya sahip olduğu bilinmektedir.

Belirli zamanlara özgü yemekler "imece" adı verilen yardımlaşmalarla hazırlanır.


4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6"elde ne varsa" veya "mevcut olan şey"AZRA AKARTUNA
5 +4"katkili/yardimlasmali/ortaklasa"Omer Esener
5Ne varsa yenen akşam yemeği veyaAdil Sönmez
4Azıktc1960
4ortak yemekMelike Cakirer
4allah ne verdiyse
1964


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
"elde ne varsa" veya "mevcut olan şey"


Explanation:
Sanırım elimizdekilerle, elde olanla hazırlanmış yemek anlamı var (tanrı ne verdiyse de denebilir belki). Sadece bir öneri. Kolay gelsin :o)

AZRA AKARTUNA
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 43

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964
1 min
  -> sağolun :o)

agree  Gaye Terzioglu-Booth: potluck bazen ne cikarsa bahtina anlaminda da kullanilir. Ama burada potluck dinner'dan, kiliseye mensup kisilerin getirdikleri yemekleri beraberce paylasacaklari bir yemekli sosyal toplanti anlami cikariyorum
45 mins
  -> sağolun :o)

agree  b_gai
1 hr
  -> sağolun :o)

agree  wish
1 day16 hrs
  -> sağolun :o)

agree  Nezih Doğu: whatever may be provided for a meal; hence, an ordinary, informal meal; such meals collectively. (Webster's)
1 day21 hrs
  -> sağolun :o)

agree  xxxdmk
4 days
  -> sağolun :o)

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
allah ne verdiyse


Explanation:
allah ne verdiyse yemek

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-29 06:24:18 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

imece böyle bir şey değil. Yemekle ilgili değil.
İmece belirli işlerin komşular veya köy halkı tarafından
sırayla birbirine yardım ederek (günler gibi) komünal olarak yapılması. Yemek yenebilir tabi

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
"katkili/yardimlasmali/ortaklasa"


Explanation:
potluck kiliselerde oldugu gibi grup yemek davetlerinde herkesin kendine ozgu bir yemek getirmesinin beklendigi yemek daveti oluyor. Bazan yemek getirmesi beklenenler ayni turde birden fazla yemek getirilmemesi icin yemegi duzenleyenden nelerin henuz ustlenilmedigini sorarak o turde yemek getirmeyi de ustlenebiliyor.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-29 12:57:13 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Murat Bey\'in \"Imece\"yi bulup cikarmis olmasina sevindim. Cunku, imece daha cok eskilerin bildigi ve zamaninda ulkemizde cok katkilari olan calismalardi.
Imece\'yi fakultede Idare Hukuku\'nda okumustuk. Imece cok genis anlamli. Devletin fonlarinin olmadigi veya yeterli olmadigi donemlerde bolgedeki halkin devlet ve ozellikle yerel yonetim onderliginde yore halkina yararli olacak hizmetlerde calistirilmasi oluyor. Bu calisma sirasinda yore halki karinca kararinca (yani guclerinin yettigi olcude) fiziken veya maddi olarak projeye yardimci oluyorlar. Buna \"Imece Usulu Calistirma\" deniyor.
Diger arkadaslara da katkisi olur diye acmak istedim.

Omer Esener
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 32
Grading comment
Teşekkürler
Aslında "imece" kelimesini bekliyordum ama en yakını bu.

Kültür Bakanlığından
Türk Mutfağında, belirli zamanlarda hazırlanan yemek, yiyecek - içecek türlerinin; sembolik anlamlarla yüklü hazırlanması gündelik yemeklere göre daha fazla zaman ve emek isteyen bir yapıya sahip olduğu bilinmektedir.

Belirli zamanlara özgü yemekler "imece" adı verilen yardımlaşmalarla hazırlanır.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  MURAT TUKEL: Tamamen katiliyorum
6 hrs

agree  Ayse White: Evet aynen oyle, bende haftaya putluck'a gidiyorum. Kadayif yaparak
11 hrs

agree  xxxNilgun Ozcan: baglamda kilise de var ve bu yorum da isi bilerek yapilmis bir yorum, katiliyorum
20 hrs

agree  xxxdmk
4 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ortak yemek


Explanation:
ben böyle algıladım

Melike Cakirer
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Ne varsa yenen akşam yemeği veya


Explanation:
Allah ne verdiyse yenen akşam yemeği

Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Azık


Explanation:
Cumle olursa, bu kelime belki iyi bir şekilde oturtulabilir.Diger dostlarin tekliflerideki anlamida icerir ve "azik" kelimesi bu nevi ortamlarda (kilise,vs.) paylasilan yiyecek icin kullanilir.

tc1960