KudoZ home » English to Turkish » Other

modification construction permit

Turkish translation: tadilat inşaat izni


09:22 Oct 19, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Law/Patents - Other / iNŞAAT
English term or phrase: modification construction permit
insaat sozlesmesinde gecmektedir..
887
Turkey
Turkish translation:tadilat inşaat izni
Explanation:
tadilat inşaat izni
Selected response from:

Serkan Doğan
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Tadilat İzni/RuhsatıAli Bayraktar
5 +1yapıda değişiklik yapılmasına ilişkin izin
Mehmet Hascan
5İnşaat Değişiklik İzni / İnşaat Değişiklik Müsaadesi
Taner Göde
5tadilat inşaat izni
Serkan Doğan
4İmar planı değiştirme izni /İmar izni
Kcda
4Esaslı Tamir Ve Tadil Ruhsatı
DilDizayn


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
tadilat inşaat izni


Explanation:
tadilat inşaat izni

Serkan Doğan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Tadilat İzni/Ruhsatı


Explanation:
http://www.tmsf.org.tr/docs/ilanlar/tr/sigm170407.pdf

inşaat tadilat ruhsatı ile bodrum + zemin + 4 normal katlı toplam 7.378 m2 inşaat alanlı bina ilave edilerek 14.344. m2 inşaat alanlıdır. ...


Ali Bayraktar
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan
2 mins
  -> Teşekkürler,

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
yapıda değişiklik yapılmasına ilişkin izin


Explanation:
tadilat ruhsatı değişiklik ruhsatıdır. Mevcut bir ruhsat ve yapı var iken bu yapıda değişiklik yapılmasına ilişkin ruhsatttır ...
imarhukukcusu.blogcu.com/4266697/ - 14k - Cached - Similar pages

Kent-CevreYAPIDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA İLİŞKİN İZİNLER (007). 1985 yılında 1 (% 7,6), 1986 yılında 3 (% 23), 1987 yılında 3 (% 23), 1988 yılında 2 (% 15,3), ...
www.yapiworld.com/cevre/tuncer_ankara.htm - 197k - Cached - Similar pages


Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mustafa karabiber
23 hrs
  -> Teşekkür ederim.

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Esaslı Tamir Ve Tadil Ruhsatı


Explanation:
depends on the type of modification:

2-Esaslı Tamir Ve Tadil Ruhsatı: İmar mevzuatına uygun olarak inşa edilmiş ve imar plan hükümlerine göre korunması mümkün olan yapılarda, herhangi bir nedenle imar mevzuatına uygun esaslı tamir ve tadilat yapılması durumunda, proje müelliflerinin onayı alınmak kaydıyla, gerekli belge ve rölöve projelerinin veya tadil projelerinin incelenerek onaylanması üzerine tanzim edilen tadilat ruhsatıdır.

3-İlave İnşaat Ruhsatı: İnşaat ruhsatı alınmış yapılarda, ruhsat süresi içerisinde veya kullanma izni alındıktan sonra yapı inşaat alanı hakkını aşmamak koşulu ile imar mevzuatına uygun ilave yapı yapılabilmesi durumunda gerekli belge ve ilave yapı projelerinin incelenerek onaylanmasından sonra inşaat ruhsatı üzerinde ilave yapı veya yapıların başlama ve bitim tarihleri belirtilerek düzenlenen inşaat ruhsatıdır.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2007-10-19 09:35:14 GMT)
--------------------------------------------------

the first one is to change an existing structure, the second to add an extension, for example


    Reference: http://www.izmir.bel.tr/StandartPages.asp?menuID=726&MenuNam...
DilDizayn
Germany
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in GermanGerman

16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
İnşaat Değişiklik İzni / İnşaat Değişiklik Müsaadesi


Explanation:
modification construction permit → İnşaat Değişiklik İzni / İnşaat Değişiklik Müsaadesi

Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
İmar planı değiştirme izni /İmar izni


Explanation:
Bence imar planı bu durumda çok uygundur. Konu tadilat, yenileme değil daha ziyade değişiklik talebi (modification). Piyasada genelde buna imar planı değiştirme izni vesaire diye geçer. İmar planı dışı kalan şeyler mesela ek bir kat, balkon vesaire oluyor. Bir yapının esas planlarına nazaran herhangi bir değişiklik getirmek istenirse buna imar izni veya müssadesi denir.

www.tureng.com sözlüğüne imar kelimesi girilince tüm seçenekler güzelçe karşınıza çıkacaktır. Özelikle sayfanın alt taraflarına doğru tümden bu konuya ilişik olan kelime kombinasyonları bulunuyor.




Example sentence(s):
  • Boğaziçi imar bürosu bir kata daha çıkmamıza izin vermedi.
Kcda
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish