KudoZ home » English to Turkish » Other

cellular tape

Turkish translation: seloteyp


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cellular tape
Turkish translation:seloteyp
Entered by: sevinc altincekic

08:25 Jul 17, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
English term or phrase: cellular tape
başka hiç bir bağlamı yok ne yazık ki, bir listede sıralanan maddelerden biri. hücresel bant, selüler bant diye aradım internette ama bulamadım:((
sevinc altincekic
seloteyp? selobant? Yapistirici bant?
Explanation:
*giggle* bu komigime gitti. Hep duyardim seloteyp nereden geldigini bilmezdim.

Sevinccim hani kullaniriz yapistirici bank, seloteyp dedik, selobant dedik zamaninda, ya da bize dendi... Bence yapistirici bant da diyebilirsin.

:)

I am totally guessing.... Hatta throwing (atiyorum anlaminda haha)
Selected response from:

Gaye Terzioglu-Booth
Australia
Grading comment
o my god:))) Ay çok giggle ettim, hatta kikir kikir. Yahu ne iyi etmişim de sormuşum bunu. seloteyp:))) Thank you very much!!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2"selobant"opedos
5Bende biraz güliyim bari
1964
4hücresel/hücreli/gözenekli/göz göz manyetik bant/şerit/kurdele/metre şeriti/band/ölçü/shenay kharatekin
3Selüler bant
1964
1 +1seloteyp? selobant? Yapistirici bant?Gaye Terzioglu-Booth
1 +1hücresel bant ?
Gamze Ozfirat


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
hücresel bant ?


Explanation:
Sanırım bunu Türkçe'ye ilk çeviren siz olacaksınız. İzolasyonla ilgili yabancı sitelerde geçiyor.
Aşağıda iki site gönderiyorum, umarım bir nebze yardımı olur.


    Reference: http://www.aamanet.org/councils_task.htm
    Reference: http://216.239.39.100/search?q=cache:CuA2kHy0h-MC:www.aamane...
Gamze Ozfirat
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 22

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964
4 mins
  -> Teşekkür ederim Tayfun Bey.

23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Selüler bant


Explanation:
Cep telefonuyla ilgiliyse Çep telefonu bandı denilebilir

OMNI(tm) Cellular Phone Band A (Data Channel is usually Channel 1)
There are 21 Cells, each has at most 16 Channels

Cell # 1
--------------------------------------------------

Channel 1 (333) Tx 879.990 Rx 834.990
Channel 2 (312) Tx 879.360 Rx 834.360
Channel 3 (291) Tx 878.730 Rx 833.730
Channel 4 (270) Tx 878.100 Rx 833.100
Channel 5 (249) Tx 877.470 Rx 832.470

ama aşağıda kaynakalrda farklı kullanılmış

used cellular tape to reinforce its connecting end to the electrode and
held it to the wrapping foil with a stethoscope sticker with a section cut
xx
. As you recall these things, reading them off your cellular tape, engrams release their charge and lose their power of evil.
Burada hücresel/DNA kodunuz anlamında kullanlmış

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
"selobant"


Explanation:
eğer yapıştırıcı birşeyden bahsediliyorsa çok büyük ihtimalle türkçede "selobant" tabir edilen yapıştırıcı banttır

opedos
PRO pts in pair: 47

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gaye Terzioglu-Booth: kesinlikle :)))) ozur ben sayfaya girdigimde sadece senin ustundeki iki oneri vardi, seninki yoktu... belki ben henuz yazarken sen gonderdin de ben gormedim, kusura bakma kardes :P
41 mins
  -> hiç önemeli değil...takılayım dedim.mühim olan doğruya ulaşmamız...:))

agree  shenay kharatekin: bildiğimiz selobant :-)
232 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
seloteyp? selobant? Yapistirici bant?


Explanation:
*giggle* bu komigime gitti. Hep duyardim seloteyp nereden geldigini bilmezdim.

Sevinccim hani kullaniriz yapistirici bank, seloteyp dedik, selobant dedik zamaninda, ya da bize dendi... Bence yapistirici bant da diyebilirsin.

:)

I am totally guessing.... Hatta throwing (atiyorum anlaminda haha)

Gaye Terzioglu-Booth
Australia
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 16
Grading comment
o my god:))) Ay çok giggle ettim, hatta kikir kikir. Yahu ne iyi etmişim de sormuşum bunu. seloteyp:))) Thank you very much!!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  opedos: aaa....ama önce ben söylemiştim..:))
30 mins
  -> aaah tuh ben bunu yazarken sizinki yoktu sayfada, neden oyle oldu acaba? hmm sorry :/

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Bende biraz güliyim bari


Explanation:

Yani kısaca cellular tape
cellulosedan geliyor yani cellular değil
İkisinin arasındaki farkı ben biliyorum
sanırım çoğumuz da biliyoruz.
Yanlış "yerleşmesin" dilimize diye yani
sadece iyi niyet. )))



Where does the cellulose for cellotape and cellophane come from and do they decompose?
Cellotape and cellophane are made from natural cellulose which comes from soft woods. They will degrade, but not all that readily. Factors like temperature, humidity, pH and microbial activity control how fast these products degrade outside. In a tropical rain forest cellotape will probably degrade in months. In a British compost heap it could take years.

http://www.sciencenet.org.uk/database/Chemistry/9609/c00254d...

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-17 19:03:02 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Seloteyp cellulose teriminden geliyor,yani cellular tape
bununla yakından uzaktan alakalı değil belki anlaşılmamıştır.
cellular tape Xseloteyp

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hücresel/hücreli/gözenekli/göz göz manyetik bant/şerit/kurdele/metre şeriti/band/ölçü/


Explanation:
Hangisi en uygun olur bilemiyorum :-/

shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84