KudoZ home » English to Turkish » Other

prudent

Turkish translation: ihtiyatlı, akıllı, ölçülü, tedbirli, ihtiyatkar, sakıngan, sağgörülü


03:15 Aug 17, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
English term or phrase: prudent
are u prudent?
zeliha
Turkish translation:ihtiyatlı, akıllı, ölçülü, tedbirli, ihtiyatkar, sakıngan, sağgörülü
Explanation:
Aradığınız terim: prudent, İlk 30 kayıt görüntüleniyor.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası prudent sağgörülü
İş Dünyası prudent basiretli
İş Dünyası prudent ihtiyatlı
İş Dünyası prudent ihtiyatkâr
İş Dünyası prudent müdebbir
İş Dünyası prudent ölçülü
İş Dünyası prudent akıllı
İş Dünyası prudent tedbirli
İş Dünyası prudent sakıngan


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-17 03:42:56 (GMT)
--------------------------------------------------

well thought out, worth it, good choice


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-17 03:47:09 (GMT)
--------------------------------------------------

For example:

It would be prudent to pay an overdue bill rather than go out partying.
Selected response from:

shenay kharatekin
Turkey
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3ihtiyatlı, akıllı, ölçülü, tedbirli, ihtiyatkar, sakıngan, sağgörülüshenay kharatekin
5 +2İhtiyatlıxxxAVRASYA
5 +1şenay hanımın dediklerinin hepsi tamam daerhan ucgun
4uyanık(akıllı)opedos
4tutumluMETE KUMRU
1şöyle de demiş olabilir mierhan ucgun


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
ihtiyatlı, akıllı, ölçülü, tedbirli, ihtiyatkar, sakıngan, sağgörülü


Explanation:
Aradığınız terim: prudent, İlk 30 kayıt görüntüleniyor.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası prudent sağgörülü
İş Dünyası prudent basiretli
İş Dünyası prudent ihtiyatlı
İş Dünyası prudent ihtiyatkâr
İş Dünyası prudent müdebbir
İş Dünyası prudent ölçülü
İş Dünyası prudent akıllı
İş Dünyası prudent tedbirli
İş Dünyası prudent sakıngan


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-17 03:42:56 (GMT)
--------------------------------------------------

well thought out, worth it, good choice


--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-17 03:47:09 (GMT)
--------------------------------------------------

For example:

It would be prudent to pay an overdue bill rather than go out partying.



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Evet ihtiyatlı, birde türkçe sakınımlı (TDK)
3 hrs
  -> ok, tşk

agree  erhan ucgun: acaba kim kme söylüyor !
3 hrs
  -> hiç bir fikrim yok

agree  METE KUMRU
9 days
  -> tekrar tekrar teşekkürler Mete Bey

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
şenay hanımın dediklerinin hepsi tamam da


Explanation:
kesin bir şey söyleyebilmek için bu ifadenin samimiyet derecesini bilmek gerekir.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-17 07:20:28 (GMT)
--------------------------------------------------

çünkü \"u\" şeklinde kullanım ancak son derece samimi iki arkadaş arasında, chat ortamında veya SMS ler de kullanılır ki, \"sen ihtiyatlı mısın?\" diye bi soru bana boyle bir ortamda pek mantıklı gelmiyor.

erhan ucgun
PRO pts in pair: 87

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: Bir Amerikalı'ya danıştım. O, bu şekilde uygun olabileceğini söyledi. Siz de eş anlamlı başka bir kelimeyi kullanırsınız o zaman, olur biter, daha uygun olur..
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
İhtiyatlı


Explanation:
Öngörülü
Mantıklı

xxxAVRASYA
PRO pts in pair: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
54 mins
  -> Sağolun

agree  Patrycja Ozcan-Karolewska (Podkańska)
10 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
şöyle de demiş olabilir mi


Explanation:
herşeyi ince eleyip sık mı dokursun?



erhan ucgun
PRO pts in pair: 87

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uyanık(akıllı)


Explanation:
A patriotic person enlists in the Army, Navy, Air Force, or Marines.

A prudent person takes a job, career, or occupation that s/he has the skills for, that pays the best for those skills, and that s/he hopefully enjoys doing.

------------------------

A patriotic person walks, rides a bicycle, uses public transportation, or carpools almost all the time.

A prudent person uses the method of transportation that gives the best combination of speed, safety, comfort, and low cost for his/her tastes, needs, or desires at the moment.

------------------------

A patriotic person buys U.S. Savings Bonds

A prudent person invests his/her money in whatever s/he feels will give the highest return for the level of safety s/he desires.

------------------------

A patriotic person conserves water by not flushing the toilet too much.

Yukarıdaki cümlelere bakılınca sanki "uyanık " manasında daha çok kullanılıyor gibi."saf" kelimesinin karşılığı gibi duruyor.
Ayrıca verilen tüm cevaplar da uygun


opedos
PRO pts in pair: 47

9 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tutumlu


Explanation:
Ana metnin içeriğine göre "tutumlu" manasına da gelebilir.

Kaynak: Redhouse sözlüğü

iyi çalışmalar

METE KUMRU
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  shenay kharatekin: olabilir herhalde
5 days
  -> Teşekkür, Şenay hanım.