KudoZ home » English to Turkish » Other

Centre of Excellence

Turkish translation: Mükemmellik Merkezi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Centre of Excellence
Turkish translation:Mükemmellik Merkezi
Entered by: shenay kharatekin

14:36 Mar 26, 2003
English to Turkish translations [PRO]
/ regional development and bussiness
English term or phrase: Centre of Excellence
The Chemical Industries Regional Centre of Excellence in Castleford.
Nazife
Mükemmellik Merkezi
Explanation:
Castelford'taki Kimyasal Sanayiler Bölgesel Mükemmellik Merkezi
Selected response from:

shenay kharatekin
Turkey
Grading comment
Sözcüğün sözlük anlamı bu; ancak ben içeriklere de bakarak ve google'da araştırarak terimin karşılığı için 'ihtisas (ve
araştırma) merkezi'terimini kullanmayı tercih ettim. Yine de çok teşekkürler ve selamlar.
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4Mükemmelik Merkezi ya da Mükemmeliyet Merkezi
ATB Translation
5 +1Centre of Excellence = Yüksek Kalite MerkeziAdil Sönmez
5 +1Castleford Kimya Sanayi Yüksek Kalite MerkezixxxIstanbullu
5kimyasal endustri bolge yonetimiadamtech
3 +1Mükemmellik Merkezishenay kharatekin
1 +1Kimya Sanayi Castleford Bölge Kalite Güvencesi MerkezixxxUpdate


  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
Mükemmelik Merkezi ya da Mükemmeliyet Merkezi


Explanation:
Castleford'da bulunan Kimya Sanayisi Mükemmeliyet (Mükemmelik) Merkezi

ATB Translation
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 88
Grading comment
Sözlük anlamının dışında bilgilendirme merkezi gibi bir an

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Önder Öztürkçü: Doğru. Bir Avrupa topluluğu programı çerçevesinde kullanılan bir terim. Mükemmeliyet ağları, mükemmeliyet merkezleri gibi
5 hrs

agree  shenay kharatekin: ilk düşündüğüm böyle
7 hrs

agree  Nilgün Bayram
9 hrs

agree  wandadorff
19 hrs
The asker has declined this answer
Comment: Sözlük anlamının dışında bilgilendirme merkezi gibi bir an

38 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Centre of Excellence = Yüksek Kalite Merkezi


Explanation:
Cümle: Kimyasal Sanayi Kastleford Bölgesel Yüksek Kalite Merkezi
excellence
Kaynak: Nedhouse
fazilet; mümtaz olma; seçkinlik; üstünlük

Kaynak: Wordsmyth Dictionary
1) the fact or state of being extremely good or of high quality = Son derece iyi veya yüksek kaliteli olma hali
2) a mark or feature of superiority Üstünlük özelliği işareti


Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
41 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kimyasal endustri bolge yonetimi


Explanation:
kimyasal endustriden sorumlu bolge yonetimi yada otoritesi...

adamtech

3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Kimya Sanayi Castleford Bölge Kalite Güvencesi Merkezi


Explanation:
diye algıladım.

xxxUpdate
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wandadorff: Castleford, bölgenin kimya sanayi kalite güvencesi merkezi
17 hrs

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Mükemmellik Merkezi


Explanation:
Castelford'taki Kimyasal Sanayiler Bölgesel Mükemmellik Merkezi


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84
Grading comment
Sözcüğün sözlük anlamı bu; ancak ben içeriklere de bakarak ve google'da araştırarak terimin karşılığı için 'ihtisas (ve
araştırma) merkezi'terimini kullanmayı tercih ettim. Yine de çok teşekkürler ve selamlar.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  wandadorff
12 hrs
  -> thanx a lot

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Castleford Kimya Sanayi Yüksek Kalite Merkezi


Explanation:
"Excellence" kelimesinin tam karşılığı "mükemmeliyet" dir. Ancak, burada "Center of Excellence" tabirinin "Mükemmeliyet Merkezi" olarak çevrimi bir kurum ismi olarak Türkçe'de kullanılan bir tabir değildir. Bu nedenle "Yüksek Kalite" hattızatında "High Quality" karşılığı olsa da yüksek kalitenin mükemmeliyet ifadesi olacağından hareketle burada kullanılması daha doğru olur.

xxxIstanbullu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: mükemmellik olur
40 days