KudoZ home » English to Turkish » Other

demostration

Turkish translation: 30 Mart 1996 tarihinde Ankara'da bir gösteriye katıldım.


02:29 May 22, 2003
English to Turkish translations [Non-PRO]
English term or phrase: demostration
I attended a demostration in Ankara om march 30, 1996.
Wilma Cruz
Turkish translation:30 Mart 1996 tarihinde Ankara'da bir gösteriye katıldım.
Explanation:
gösteri, uygulama

"demonstration" olması lazım. Aşagidaki terimlerden herhangi biri kullanılabilir.

gösteri
kanıtlama
ispat
kanıt
sergi
uygulama

Selected response from:

MURAT TUKEL
United States
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +730 Mart 1996 tarihinde Ankara'da bir gösteriye katıldım.
MURAT TUKEL
5 +1Nümayiş (in old Turkish) O);
ATB Translation
5 -3DemonstrasyonxxxCaner


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
30 Mart 1996 tarihinde Ankara'da bir gösteriye katıldım.


Explanation:
gösteri, uygulama

"demonstration" olması lazım. Aşagidaki terimlerden herhangi biri kullanılabilir.

gösteri
kanıtlama
ispat
kanıt
sergi
uygulama




    Reference: http://www.zargan.com
MURAT TUKEL
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 16
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxIn Time: agree
4 hrs
  -> tesekkurler

agree  sevinc altincekic
4 hrs
  -> sağolun

agree  Gaye Terzioglu-Booth
5 hrs
  -> tesekkurler

agree  Denise2003
7 hrs
  -> Thanks

agree  Önder Öztürkçü
14 hrs
  -> thks

disagree  xxxCaner: demiyeyim dedim ama, ya allasen siz nasıl tercume yapıyorsunuz? ERHAN
15 hrs
  -> olabilir, demokrasilerde (ve de tercümanlıkta) çareler tükenmez.

agree  Nilgün Bayram
17 hrs
  -> tesekkurler

agree  Özden Arıkan
6 days
  -> THKS

agree  shenay kharatekin: demek ki neymiş, zargan doğru söylüyormuş. Gördüğüm en mükemmel sözlük
53 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -3
Demonstrasyon


Explanation:
...

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-22 05:26:29 (GMT)
--------------------------------------------------

Full sentence:
30 Mart 1996 günü Ankara\'da bir demonstrasyona katildim.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-05-22 08:03:55 (GMT)
--------------------------------------------------

gösteri = show
kanıtlama = proof, evidence
ispat = proof, proving
kanıt = evidence
sergi = exhibition
uygulama = application, implementation

Hangisi neyin karşılığı tartışılır.


xxxCaner
PRO pts in pair: 26

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  sevinc altincekic: bu sözcüğü görmeyeli yıllar oldu. Türkçe karşılığı olanlarda artık şu yabancı sözcükleri önermesek?
2 hrs
  -> Bana demonstrasyonun yukarıda verilen Türkçe karşılıkları ile bir örneğini gösterebilirseniz, sevinirim.

disagree  xxxIn Time: miting en uygunu.
2 hrs
  -> O zaman sen en uygununu kullan

disagree  Özden Arıkan: baglama gore haliyle=gösteri. kaynak: demonstrasyon marcingleri ekti ("e" genis)
6 days

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Nümayiş (in old Turkish) O);


Explanation:
Nümayiş is old Turkish version of Demonstration.

ATB Translation
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 88

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
5 days