KudoZ home » English to Turkish » Other

tales

Turkish translation: yedek jüri üyeleri


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:tales
Turkish translation:yedek jüri üyeleri
Entered by: Emine Fougner

16:47 Mar 3, 2004
English to Turkish translations [Non-PRO]
Other / daily talking
English term or phrase: tales
ı hoop this MT will work
sedat durmus
once icinde kullandildigi cumleyi bilmem gerek. Cunku farkli anlamlara gelebiliyor
Explanation:
Olasi anlamlarda sunlar:

(çoğ. tales) hukuk. yedek jüri üyeleri; yedek jüri üyelerine yazılan celpname.
kullanim ornekleri ve anlamlari ise sunlar:
tales: yedek jüri üyesi
talesman: yedek jüri üyesi
fireside tales: ocakbaşı masalları
stirring tales of adventure: heyecan verici macera hikâyeleri İş tell tales: masal uydurmak
tell tales about somebody: biri hakkında masal uydurmak
tell tales out of school: bir sırrı açıklamak
to sell by tales: parça parça satmak
to tell tales out of school: okul hikâyeleri anlatarak yarenlik etmek
to tell tales out of school: bir sırrı açıklamak / ifşa etmek to tell tales about: gammazlamak



Selected response from:

Emine Fougner
Grading comment
sorry to troble you,tanks for your help
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2once icinde kullandildigi cumleyi bilmem gerek. Cunku farkli anlamlara gelebiliyor
Emine Fougner
5 +1tales sözcüğü gündelik konuşmada
Selcuk Akyuz


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
once icinde kullandildigi cumleyi bilmem gerek. Cunku farkli anlamlara gelebiliyor


Explanation:
Olasi anlamlarda sunlar:

(çoğ. tales) hukuk. yedek jüri üyeleri; yedek jüri üyelerine yazılan celpname.
kullanim ornekleri ve anlamlari ise sunlar:
tales: yedek jüri üyesi
talesman: yedek jüri üyesi
fireside tales: ocakbaşı masalları
stirring tales of adventure: heyecan verici macera hikâyeleri İş tell tales: masal uydurmak
tell tales about somebody: biri hakkında masal uydurmak
tell tales out of school: bir sırrı açıklamak
to sell by tales: parça parça satmak
to tell tales out of school: okul hikâyeleri anlatarak yarenlik etmek
to tell tales out of school: bir sırrı açıklamak / ifşa etmek to tell tales about: gammazlamak





Emine Fougner
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
Grading comment
sorry to troble you,tanks for your help

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
8 hrs
  -> tesekkurler

agree  senin
8 days

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
tales sözcüğü gündelik konuşmada


Explanation:
hikayeler / öyküler anlamına gelebileceği gibi, ki bu kuvvetle muhtemeldir, yedek jüri üyeleri anlamı da bulunmaktadır. Fakat bu ikinci anlamın hukuk dili mi, gündelik konuşma dili mi sayılacağı konusunda benim şüphelerim var.

Bu durumda bana göre ilk anlam (hikayeler/öyküler) doğru olsa gerek.

Tabii eğer bize yanlış bağlam vermemişseniz!

Selcuk Akyuz
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 45

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
6 hrs