KudoZ home » English to Turkish » Paper / Paper Manufacturing

lay sheet

Turkish translation: Deneme baskı kağıdı [tabakası]/ Baskı ayar kağıdı [tabakası]


00:01 Dec 8, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Paper / Paper Manufacturing
English term or phrase: lay sheet
bağlam veremiyorum, ancak şu açıklama var:
Lay Sheet
A lay sheet contains the following information:
- Sheet size, including gripper and guide
- Proper layout with registration marks for die cut locations.
- Bleeds (printing copy must either stop short of score lines by 3/16" or exceed past the score line by 3/16")
- Gum area (printing copy must not enter seal gum or gum side areas).
sevinc altincekic
Turkish translation:Deneme baskı kağıdı [tabakası]/ Baskı ayar kağıdı [tabakası]
Explanation:
Biraz daha bağlam olabilseydi, belki daha net şeyler yazılabilirdi. Çünkü yukarıdaki açıklamanız, zaten bir glossary entry olarak geçiyor.

Ama ben size başka bir entry daha buldum:

Lay Sheet: The first of several press sheets run to check lineup, register, non-printing areas and type.

Matbaacıların kullandığı özel bir karşılık var mıdır bilmiyorum, ancak yukarıdaki karşılıklar anlam olarak verir kanısındayım.
h.i.h.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 6 mins (2004-12-08 02:07:47 GMT)
--------------------------------------------------

Bu arada,
lay sheet = layout sheet

Bir iki yerde, buna \"Prova kağıdı\" dendiğine rastladım

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 9 hrs 54 mins (2004-12-09 09:55:19 GMT)
--------------------------------------------------

Bir dönem matbaalarla epeyce haşır neşir oldum. Montajdan sonra kalıplar makineye bağlanır. Sonra baskıya geçilir. Üç beş-on adet basılır. Sonra onlara bakılır. Mürekkebi iyi mi, montajda kaçıklık var mı, herşey yerli yerinde mi diye. Tamamsa, otomatiğe bağlanıp baskıya devam edilir. Değilse gerekli düzeltmeler yapılır. Ama bunun için bizde özel kağıt kullanıldığını sanmıyorum. Printerlerde böyle bir kağıt sanırım var (prova kağıdı diye ararsanız, görürsünüz)

\"Prova kağıdı\" bana uygun gibi geliyor.
Selected response from:

Selçuk Budak
Grading comment
çok teşekkür ederim, bu işime yaradı
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4Deneme baskı kağıdı [tabakası]/ Baskı ayar kağıdı [tabakası]
Selçuk Budak
4 +1mizanpaj kağıdısmyrna
3 +2EskizAzra Obalı (Akifgil)


Discussion entries: 1





  

Answers


8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
Eskiz


Explanation:
Baskıdan önceki son örnek çalışma
Kolay gelsin

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 30 mins (2004-12-08 08:31:13 GMT)
--------------------------------------------------

Ancak bu terim matbaacılıkla ilgili, eğer konu kağıt imalat sanayii ise şablon tabirini tercih ederdim


    Reference: http://www.anadolu-haber.com/matbaa.htm
Azra Obalı (Akifgil)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  smyrna
4 hrs
  -> Teşekkürler

agree  Serkan Doğan
5 hrs
  -> Teşekkürler

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
mizanpaj kağıdı


Explanation:
vs.

smyrna

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
Deneme baskı kağıdı [tabakası]/ Baskı ayar kağıdı [tabakası]


Explanation:
Biraz daha bağlam olabilseydi, belki daha net şeyler yazılabilirdi. Çünkü yukarıdaki açıklamanız, zaten bir glossary entry olarak geçiyor.

Ama ben size başka bir entry daha buldum:

Lay Sheet: The first of several press sheets run to check lineup, register, non-printing areas and type.

Matbaacıların kullandığı özel bir karşılık var mıdır bilmiyorum, ancak yukarıdaki karşılıklar anlam olarak verir kanısındayım.
h.i.h.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 6 mins (2004-12-08 02:07:47 GMT)
--------------------------------------------------

Bu arada,
lay sheet = layout sheet

Bir iki yerde, buna \"Prova kağıdı\" dendiğine rastladım

--------------------------------------------------
Note added at 1 day 9 hrs 54 mins (2004-12-09 09:55:19 GMT)
--------------------------------------------------

Bir dönem matbaalarla epeyce haşır neşir oldum. Montajdan sonra kalıplar makineye bağlanır. Sonra baskıya geçilir. Üç beş-on adet basılır. Sonra onlara bakılır. Mürekkebi iyi mi, montajda kaçıklık var mı, herşey yerli yerinde mi diye. Tamamsa, otomatiğe bağlanıp baskıya devam edilir. Değilse gerekli düzeltmeler yapılır. Ama bunun için bizde özel kağıt kullanıldığını sanmıyorum. Printerlerde böyle bir kağıt sanırım var (prova kağıdı diye ararsanız, görürsünüz)

\"Prova kağıdı\" bana uygun gibi geliyor.

Selçuk Budak
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
çok teşekkür ederim, bu işime yaradı

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Serkan Doğan
4 hrs
  -> Teºekkür ederim.

agree  smyrna
11 hrs
  -> Teºekkür ederim.

agree  Nizamettin Yigit: test baski kagidi, ornek-numune baski kagidi, da soylediginiz seceneklere eklenebilir.
15 hrs
  -> teºekkür ederim

agree  Nilgün Bayram: "baskı ayar kağıdı" güzel. "prova baskı kağıdı" da açıklayıcı olabilir sanırım.
1 day19 hrs