KudoZ home » English to Turkish » Petroleum Eng/Sci

detergent piston

Turkish translation: pistonlu kompresör yağı, temizleyicili


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:detergent piston
Turkish translation:pistonlu kompresör yağı, temizleyicili
Entered by: Ilhan Gadis

10:56 Nov 1, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Petroleum Eng/Sci
English term or phrase: detergent piston
bir madeni yağ broşüründe şu şekilde geçiyor:
Detergent piston compressor lubricant for European manifacturers
mustafa karabiber
pistonlu kompresör yağı, deterjanlı
Explanation:
"Deterjanlı pistonlu kompresör yağı" olarak da kullanılabilir.

Sanırım bu sefer doğru anladım. Piyasada hem deterjanlı hem deterjansızı varmış.
Selected response from:

Ilhan Gadis
Turkey
Grading comment
teşekkürler
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4temizleyici / temizleme
chevirmen
5deterjanlı pistonlu kompresör yağı
Salih1946
5temizleyici
ozan karakış
4 +1pistonlu kompresör yağı, deterjanlı
Ilhan Gadis


Discussion entries: 3





  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
temizleyici / temizleme


Explanation:
Soru esas olarak sadece detergent olmalıydı.

piston compressor pistonlu kompresör demek

Lubricant yağlama yağı.

pistonlu kompresör temizleyici yağlama yağı,
temizleyici pistonlu kompresör yağlama yağı.

--------------------------------------------------
Note added at 56 mins (2007-11-01 11:53:03 GMT)
--------------------------------------------------

Şununda bilinmesi gerekir, yağların diğer özelliklerinin yanısıra temizleyici ve koruyucu şeklinde özel bir amaca hizmet eden türevleri bulunmaktadır.

--------------------------------------------------
Note added at 57 mins (2007-11-01 11:54:25 GMT)
--------------------------------------------------

Çünkü lubricant detergent diye ayrı bir madde de, yağ temizleyicisi olarak kullanılmakta ve satılmaktadır.

--------------------------------------------------
Note added at 59 mins (2007-11-01 11:55:50 GMT)
--------------------------------------------------

Yağ temizleyici ve Temizleyici yağ birbirlerine benzer gibi görünse de, farklı işlevlere sahip maddelerdir.



    Reference: http://www.motherearthnews.com/DIY/1987-05-01/An-Automotive-...
chevirmen
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ali Bayraktar
13 mins
  -> Teşekkürler

agree  ozan karakış
1 hr
  ->  Teşekkürler

agree  Mehmet Hascan
2 hrs
  -> Teşekkürler

agree  Serkan Doğan
3 hrs
  ->  Teşekkürler

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
temizleyici


Explanation:
pistonun içinde bulunan yağın boşaltılması ve piston yatağının/haznesinin temizlenmesi için kullanılan deterjan temizleme maddesi.
Bir yağ ya da yağlama katkısı değildir. Yağın boşaltılması sonucu yağın bulunduğu haznesin temizlenmesi için kullanılır.


ozan karakış
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
pistonlu kompresör yağı, deterjanlı


Explanation:
"Deterjanlı pistonlu kompresör yağı" olarak da kullanılabilir.

Sanırım bu sefer doğru anladım. Piyasada hem deterjanlı hem deterjansızı varmış.


Ilhan Gadis
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
teşekkürler

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde: Evet bu da doğru.
3 hrs

403 days   confidence: Answerer confidence 5/5
deterjanlı pistonlu kompresör yağı


Explanation:
self-explanatory

Salih1946
United States
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8