KudoZ home » English to Turkish » Poetry & Literature

another manhattan / help or hinder

Turkish translation: bir Manhattan kokteyli / dilinin çözülmesine mi, susmasına mı


09:19 Nov 1, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / Literature
English term or phrase: another manhattan / help or hinder
"The tiniset scrap of something that no one thought to mention?" Jackson preserved. He wondered is another Manhattan would help or hinder, and whether he should be plying young women with alcohol and then letting them go and fend for themselves on the mean streets of London. Was marlee going to do the this, get a good education, g to university and end up in a crappy job with the BBC, drink too much and go home alone on the Tube all the way to a rented flat in Crouch End?

**********


Kimsenin bahsetmeyi düşünmediği küçücük bir şey de mi yok?” diye Jackson sabırla devam etti. Bir Manhattan kokteyli daha konuşmasına mı yoksa susmasına mı neden olur kararsız kalmıştı, acaba genç kadınların önüne alkolü dayadıktan sonra onları sokağa salıp Londra’nın acımasız caddelerinde savunmasız mı bırakıyorum diye endişelendi. Marlee de mi böyle olacaktı; iyi bir eğitim alıp üniversiteye gidecek, sonunda BBC’de dandik bir işe girecek, çok fazla alkol alıp Crouch End’deki kiralık dairesine ulaşmak için eve dönüş yolunu Metroda tek başına mı kat edecekti?

Uzun bir cümle olduğunun farkındayım ama metnin tam anlaşılması açısından yazdım. Özellikle "He wondered is another Manhattan would help or hinder..." ile başlayan cümle hakkındaki görüş ve önerilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
xxxfortunetelle
Turkish translation:bir Manhattan kokteyli / dilinin çözülmesine mi, susmasına mı
Explanation:
bir Manhattan kokteyli daha kadının dilinin çözülmesine mi yoksa büsbütün susmasına mı yolaçardı ...

Ben olsam sanırım böyle derdim.
Selected response from:

Ilhan Gadis
Turkey
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1Bir Manhattan kokteyli daha duruma destek mi, yoksa köstek mi olur ve..
Mehmet Hascan
5bir Manhattan kokteyli / dilinin çözülmesine mi, susmasına mı
Ilhan Gadis
5belowAli Bayraktar


Discussion entries: 3





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
below


Explanation:
Hiçkimsenin konuşacak en ufak bir şeyi de mi yok? diye devam etti Jackson. Acaba bir Manhattan kokteyli daha Jackson'ın kadınları içirip sarhoş eden ve sonra da onları Londranın karanlık sokaklarında savunmasızca o halde bırakan birisi gibi mi gösterirdi? Marlee de mi bunlardan biri olacaktı? Hem iyi bir eğitim alacak, Hem Üniversiteyi bitirecek Hem de BBC de berbat bir işe girecek; üstelik bir de aşırı alkollü bir şekilde Metrolarda, ta şehrin öbür ucundaki (burda ebesinin hörekesinde anlamını vermek için kullanıyor sanırım Crouch End i) kiralık dairesine mi ulaşacak?

Ali Bayraktar
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 28

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
bir Manhattan kokteyli / dilinin çözülmesine mi, susmasına mı


Explanation:
bir Manhattan kokteyli daha kadının dilinin çözülmesine mi yoksa büsbütün susmasına mı yolaçardı ...

Ben olsam sanırım böyle derdim.

Ilhan Gadis
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Bir Manhattan kokteyli daha duruma destek mi, yoksa köstek mi olur ve..


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2007-11-01 13:59:05 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Hangi kadının dilinin çözülmesine anlayamadım!! Sizin verdiğiniz cümleden aslında tam olarak neye yardımcı olur ya da zorluk çıkarır anlaşılmıyor kaldı ki işin içine gizemli bir kadın girsin :-)

Mehmet Hascan
Ireland
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Taner Göde
1 hr
  -> Teşekkür ederim, Taner.