KudoZ home » English to Turkish » Printing & Publishing

deputy publisher, managing editor

Turkish translation: asistan editör (yayımcı), şef editör


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:deputy publisher, managing editor
Turkish translation:asistan editör (yayımcı), şef editör
Entered by: Özden Arıkan

12:43 Mar 3, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Art/Literary - Printing & Publishing
English term or phrase: deputy publisher, managing editor
bu terimlerin ilki bir gazete, ikincisi bir dergiyle ilgili pozisyon
dalg?c
asistant editör (yayımcı), şef editör
Explanation:
asistant editör (yayımcı), şef editör

ben daha onceden "multimedia publishing" alaninda biraz calisma yaptim, dolayisiyla bu meslek dallarindan haberim var. Bu tarzlarda cevirebiliriz.
Selected response from:

Emine Fougner
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3asistant editör (yayımcı), şef editör
Emine Fougner
4 +1şef editör
Koral Özgül


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
şef editör


Explanation:
Managing editor, managing pozisyondaki editör, yani baş editör anlamında. Şef editör diye kullanılıyor.

Deputy publisher'ı bilmiyorum. Ama dergi gazete editörlüğü yapan bir arkadaşa söyledim. Bayi dedi. Yalnız, bu sokaktaki (satıcı) gazete bayileri gibi değil, kendi matbaası da olan büyük bölge temsilcilerine verilen admış. Belki temsilci denilebilir. Emin değilim.

Koral Özgül
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
6 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
asistant editör (yayımcı), şef editör


Explanation:
asistant editör (yayımcı), şef editör

ben daha onceden "multimedia publishing" alaninda biraz calisma yaptim, dolayisiyla bu meslek dallarindan haberim var. Bu tarzlarda cevirebiliriz.

Emine Fougner
Native speaker of: Native in TurkishTurkish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 2

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Koral Özgül: O zaman t'siz: asistan editör / editör asistanı. Türkçedeki kullanımında o sondaki T atılıyor.
8 hrs
  -> tesekkurler

agree  Feramuz Cenar
1 day37 mins

agree  shenay kharatekin
5 days