KudoZ home » English to Turkish » Real Estate

yield compression

Turkish translation: gelir daralması


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:yield compression
Turkish translation:gelir daralması
Entered by: Taner Göde

16:13 Mar 18, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Bus/Financial - Real Estate
English term or phrase: yield compression
Average prime CBD yield compression at -66 bp pa

Grafik başlığı.

CBD: Merkezi İş Alanları
bp: baz puan
pa: yıllık olmalı... Ama yield compression'ın karşılığını bulamıyorum.
shule
gelir daralması
Explanation:
Ben bunu "gelir daralması" şeklinde yorumluyorum.


[PDF] İnceleme-AraştırmaDosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
açık pozisyonlar ve bilanço etkilerinin yol açtığı önemli reel gelir daralması pahasına borç. sürdürülemezliğine katkı yapabilecektir.
www.isletme-finans.com/ozmen223.pdf - Benzer sayfalar

GundemBugün 1998'in ilk yarısında bir talep ve gelir daralması değil de, sözgelimi, % 30-40'lık bir artış ülkenin gündemini almış olsaydı dahi, sektörün asıl ...
www.tusiad.org/yayin/gorus/36/html/sec11.html - 46k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PDF] T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI DOKUZUNCU KALKINMA ...Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
Bu tedbirlerin gerektireceği kaynak ihtiyacı, gelir daralması ile karşı karşıya. kalacak pancar üreticileri ve işleyicileri tarafından giderek daha zor ...
plan9.dpt.gov.tr/oik24_gidasanayii/gidasan.pdf - Benzer sayfalar

Manisa Haber Gazetesi - Uğur Dündar... listede henüz varlığını sürdüren işsizlik, gelir dağılımı ve tarım kesimindeki ciddi gelir daralması konularında mesafe kaydedilmesi mümkün olamadı. ...
www.manisahabergazetesi.com.tr/2006/12/29/kose-ugur-dundar.... - 34k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

BTnetBirim büyüme/gelir daralması, Compaq'ın deneyimleriyle bir çok şekilde ortaya çıktı. Compaq için, birim bazında sunucu satışları 99 yılının ilk çeyreğinde ...
www.btnet.com.tr/haber.phtml?yazi_id=5000798 - 26k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

Konut Sektörü Durgunluğu Onaylıyor - Ekonomist - BlogcuLüks ev üretimi yapan Toll Brothers şirketi de ikinci üç aylık bilançosunda beklenenden çok daha fazşa bir gelir daralması yaşadığını açıkladı. ...
selcukh61.blogcu.com/970714 - 19k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

çimdikGelir daralması hangi dilim için olursa olsun iyi değil. Üstelik toplum üst tabakasının geliri daralıyorsa, hem lüks, hem gereksinim tüketimini kısıtlar. ...
www.inadina.com/inadeski/sayi70/cimdik.htm - 17k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

Milli gelir 2001 yılı son çeyrek resmi1 Nisan— 2001 yıllık yurtiçinde elde edilen brüt milli gelir daralması yüzde 7.4 olarak açıklandı. Yurt dışından gelen ve giden gelir farkınında ...
www.ntv.com.tr/news/144299.asp - 45k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

[DOC] ÖnsözDosya Biçimi: Microsoft Word - HTML olarak görüntüle
Michael Leigh, AB vatandaşlarının genişlemeyle birlikte gelir daralması olacağı düşüncesiyle genişlemeye sıcak bakmadığını ifade ederek, ''Türkiye'nin ...
www.sislibelediyesi.com/yeni/doc/ABS15.doc - Ek Sonuç - Benzer sayfalar

[PDF] 1. GirişDosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
bir gelir daralması yaşayan hanehalkının tüketim davranışlarında beklentilerin. de bozulmasıyla önemli değişimler olmuştur. Krizden sonraki 6 aylık dönemde ...
www.tepav.org.tr/tur/admin/dosyabul/upload/Gelismelerin_ Ha... - Ek Sonuç - Benzer sayfalar
Selected response from:

Taner Göde
Grading comment
Teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1gelir daralması
Taner Göde
4 +2kazanç daralmasıaparlak


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
kazanç daralması


Explanation:
compress kelimesi expand'ın tersi gibi kullanılmış gibi geldi bana.

aparlak
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  mustafa karabiber
1 day18 hrs

agree  Mehmet Hascan
4 days

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gelir daralması


Explanation:
Ben bunu "gelir daralması" şeklinde yorumluyorum.


[PDF] İnceleme-AraştırmaDosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
açık pozisyonlar ve bilanço etkilerinin yol açtığı önemli reel gelir daralması pahasına borç. sürdürülemezliğine katkı yapabilecektir.
www.isletme-finans.com/ozmen223.pdf - Benzer sayfalar

GundemBugün 1998'in ilk yarısında bir talep ve gelir daralması değil de, sözgelimi, % 30-40'lık bir artış ülkenin gündemini almış olsaydı dahi, sektörün asıl ...
www.tusiad.org/yayin/gorus/36/html/sec11.html - 46k - Önbellek - Benzer sayfalar

[PDF] T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI DOKUZUNCU KALKINMA ...Dosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
Bu tedbirlerin gerektireceği kaynak ihtiyacı, gelir daralması ile karşı karşıya. kalacak pancar üreticileri ve işleyicileri tarafından giderek daha zor ...
plan9.dpt.gov.tr/oik24_gidasanayii/gidasan.pdf - Benzer sayfalar

Manisa Haber Gazetesi - Uğur Dündar... listede henüz varlığını sürdüren işsizlik, gelir dağılımı ve tarım kesimindeki ciddi gelir daralması konularında mesafe kaydedilmesi mümkün olamadı. ...
www.manisahabergazetesi.com.tr/2006/12/29/kose-ugur-dundar.... - 34k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

BTnetBirim büyüme/gelir daralması, Compaq'ın deneyimleriyle bir çok şekilde ortaya çıktı. Compaq için, birim bazında sunucu satışları 99 yılının ilk çeyreğinde ...
www.btnet.com.tr/haber.phtml?yazi_id=5000798 - 26k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

Konut Sektörü Durgunluğu Onaylıyor - Ekonomist - BlogcuLüks ev üretimi yapan Toll Brothers şirketi de ikinci üç aylık bilançosunda beklenenden çok daha fazşa bir gelir daralması yaşadığını açıkladı. ...
selcukh61.blogcu.com/970714 - 19k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

çimdikGelir daralması hangi dilim için olursa olsun iyi değil. Üstelik toplum üst tabakasının geliri daralıyorsa, hem lüks, hem gereksinim tüketimini kısıtlar. ...
www.inadina.com/inadeski/sayi70/cimdik.htm - 17k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

Milli gelir 2001 yılı son çeyrek resmi1 Nisan— 2001 yıllık yurtiçinde elde edilen brüt milli gelir daralması yüzde 7.4 olarak açıklandı. Yurt dışından gelen ve giden gelir farkınında ...
www.ntv.com.tr/news/144299.asp - 45k - Ek Sonuç - Önbellek - Benzer sayfalar

[DOC] ÖnsözDosya Biçimi: Microsoft Word - HTML olarak görüntüle
Michael Leigh, AB vatandaşlarının genişlemeyle birlikte gelir daralması olacağı düşüncesiyle genişlemeye sıcak bakmadığını ifade ederek, ''Türkiye'nin ...
www.sislibelediyesi.com/yeni/doc/ABS15.doc - Ek Sonuç - Benzer sayfalar

[PDF] 1. GirişDosya Biçimi: PDF/Adobe Acrobat - HTML olarak görüntüle
bir gelir daralması yaşayan hanehalkının tüketim davranışlarında beklentilerin. de bozulmasıyla önemli değişimler olmuştur. Krizden sonraki 6 aylık dönemde ...
www.tepav.org.tr/tur/admin/dosyabul/upload/Gelismelerin_ Ha... - Ek Sonuç - Benzer sayfalar



    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=%22gelir+daralmas%C4...
Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mehmet Hascan: ticari emlakdan elde edilen gelirin daralması - ofis satışlarından elde edilen gelirin daralması http://www.tureng.com/default.asp?komut=go&key=yield compres...
3 days16 hrs
  -> Teşekkür ederim.