KudoZ home » English to Turkish » Science

And that doesn't account for the knock-on effects to the economy.

Turkish translation: ama ... ... ... olmus olmasi, ekonomideki zincirleme etkiyi aciklamiyor


08:33 Jul 17, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
Science
English term or phrase: And that doesn't account for the knock-on effects to the economy.
The floods cost the country around US$10 billion in damage alone-equivalent to over 10 per cent of annual gross domestic product. Bu bir onceki cumle. Seller ve sellerin ulke ekonomisine olan etkisiyle ilgili bir metin.
baggins
Turkish translation:ama ... ... ... olmus olmasi, ekonomideki zincirleme etkiyi aciklamiyor
Explanation:
birkac kez basima geldi, ingilizcede bazen cumle basindaki "and"leri "ve" olarak degil de, "ama, fakat" seklinde cevirirseniz bazi cumleler cok daha iyi yerine oturuyor. belki burada da sordugunuz cumleye "fakat" diye baslarsaniz, anlam daha iyi oturabilir.
Selected response from:

xxxNilgun Ozcan
Grading comment
Tesekkur ederim. Ben de `Fakat bu, ekonomide meydana gelen zincirleme etkinin sebebini aciklamamaktadir.` gibi bir ifade kullandim.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1ve bu miktar olayin ekonomiye diger zararli etkilerini dikkate almamaktadir.
Aydin Yulug
5knock-on effect zincir etkisi veya öteleme etkisi
1964
3ve o, ekonomiye ikincil etkenler için hesap vermezshenay kharatekin
3ama ... ... ... olmus olmasi, ekonomideki zincirleme etkiyi aciklamiyorxxxNilgun Ozcan


Discussion entries: 1





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ve bu miktar olayin ekonomiye diger zararli etkilerini dikkate almamaktadir.


Explanation:
knock-on effect: domino taslarinin birbirini devirmesi gibi bir olayin baska bir olaya neden olmasi olarak aciklanabilir

Aydin Yulug
Turkey
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 58

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: domino etkisi denilebilir belki
11 mins

9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
knock-on effect zincir etkisi veya öteleme etkisi


Explanation:
Bu ekonomiye zincir etkisini açıklamamaktadır.
Bir etkinin (itmenin) herhangi bir varlığı ötelemesi , yani itelemesi bir çeşit dinamik, pozitif öteleme, itim veya harakete geçirme

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-17 08:44:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Ekonomide bir çoğaltan etkisi var eğer negatif bile olsa
bence magnifasyon olduğundan ekonomik terminolojiye bağlı kalırsak
çoğaltan etkisi diyebiliriz.

1964
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 718

10 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ama ... ... ... olmus olmasi, ekonomideki zincirleme etkiyi aciklamiyor


Explanation:
birkac kez basima geldi, ingilizcede bazen cumle basindaki "and"leri "ve" olarak degil de, "ama, fakat" seklinde cevirirseniz bazi cumleler cok daha iyi yerine oturuyor. belki burada da sordugunuz cumleye "fakat" diye baslarsaniz, anlam daha iyi oturabilir.

xxxNilgun Ozcan
Grading comment
Tesekkur ederim. Ben de `Fakat bu, ekonomide meydana gelen zincirleme etkinin sebebini aciklamamaktadir.` gibi bir ifade kullandim.

1 day2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ve o, ekonomiye ikincil etkenler için hesap vermez


Explanation:
just as an idea


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84