KudoZ home » English to Turkish » Science

earthbound rockets

Turkish translation: havalanmayan, fırlatılamayan roketler


11:13 Oct 25, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Science
English term or phrase: earthbound rockets
The article was eventually canceled, and Stewart’s photographs of Goddard’s earthbound rockets, including this one, were never published in the magazine.
sevinc altincekic
Turkish translation:havalanmayan, fırlatılamayan roketler
Explanation:
Roket çalışmalarının ilk zamanlarında, birçok roket ateşlendikten sonra rampada öylece yatmaya devam ediyor. Çeşitli teknik arızalar nedeniyle havalanamıyor yani. Buradaki earthbound rockets onlar. Yani (dünyadan ayrılamayan) havalanmayan, fırlatılamayan, vb. roketler gibi çeşitli şekillerde çevirelebilir.

Referans: NGM çevirileri:-) Wink:-))

Not: Fırlatıldıktan kısa süre sonra düşenler için de "earthbound" kullanılabilir belki. Gerçi böyle bir kullanıma hiç rastlamadım da şu anda aklıma geliverdi.. Bağlam öyleyse... buna uygun bir çeviri bulunabilir. Fırlatılma işlemi başarısızlıkla sonuçlanmış roketler, örneğin.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 11:51:04 (GMT)
--------------------------------------------------

Not\'ta verdiğim ikinci anlam için önerdiğim karşılık, yine ilk anlama uygun olmuş:-)) Belki ikisi için de bu kullanılabilir.
Selected response from:

Ebru Ozgen Oglesbay
United States
Grading comment
Özgen, thanks tam aradığım ve bağlama cuk oturan anlamdı. bir önceki cümlede başarısız roket fırlatmalarından söz ediyordu zaten:))
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3havalanmayan, fırlatılamayan roketler
Ebru Ozgen Oglesbay
5dünyaya doğru gelen roketlershenay kharatekin
3karadan karaya roketlererhan ucgun


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
havalanmayan, fırlatılamayan roketler


Explanation:
Roket çalışmalarının ilk zamanlarında, birçok roket ateşlendikten sonra rampada öylece yatmaya devam ediyor. Çeşitli teknik arızalar nedeniyle havalanamıyor yani. Buradaki earthbound rockets onlar. Yani (dünyadan ayrılamayan) havalanmayan, fırlatılamayan, vb. roketler gibi çeşitli şekillerde çevirelebilir.

Referans: NGM çevirileri:-) Wink:-))

Not: Fırlatıldıktan kısa süre sonra düşenler için de "earthbound" kullanılabilir belki. Gerçi böyle bir kullanıma hiç rastlamadım da şu anda aklıma geliverdi.. Bağlam öyleyse... buna uygun bir çeviri bulunabilir. Fırlatılma işlemi başarısızlıkla sonuçlanmış roketler, örneğin.



--------------------------------------------------
Note added at 2002-10-25 11:51:04 (GMT)
--------------------------------------------------

Not\'ta verdiğim ikinci anlam için önerdiğim karşılık, yine ilk anlama uygun olmuş:-)) Belki ikisi için de bu kullanılabilir.

Ebru Ozgen Oglesbay
United States
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 31
Grading comment
Özgen, thanks tam aradığım ve bağlama cuk oturan anlamdı. bir önceki cümlede başarısız roket fırlatmalarından söz ediyordu zaten:))

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  erhan ucgun: ııh diil
3 hrs
  -> ııh, böyle. fırlatılma işlemi sürekli başarısız olduğu için hafiften alayla böyle diyorlar.

agree  Selcuk Akyuz
6 hrs
  -> teşekkürler.

agree  Gaye Terzioglu-Booth
10 hrs
  -> thanx, aussie girl.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
karadan karaya roketler


Explanation:
kolay gelsin..

erhan ucgun
PRO pts in pair: 87

9 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
dünyaya doğru gelen roketler


Explanation:
Aradığınız terim: earthbound, 2 sonuç bulundu.
KATEGORİ İNGİLİZCE TÜRKÇE
İş Dünyası earthbound dünyaya ya da dünyevi şeylere bağlı
İş Dünyası earthbound dünyaya doğru gelen



    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gaye Terzioglu-Booth: nereden geliyor bu roketler dunyaya?
1 hr
  -> Orası beni ilgilendirmiyor. benim bilmem gereken anlamı