KudoZ home » English to Turkish » Ships, Sailing, Maritime

echo stretch

Turkish translation: eko büyütme


18:15 Mar 30, 2008
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime / marine
English term or phrase: echo stretch
denizcilikle ilgili bir kullanım kılavuzunda geciyor...
xxxbobo1
Turkish translation:eko büyütme
Explanation:
Konunun radar ile ilgili olması durumunda "echo" için uygun karşılık "eko" olacaktır. Pratikte kullanım bu şekildedir.

"Echo stretch" ise uzak mesafedeki cisimlerden dönen radar ekolarının radar ekranında küçük gösterilmesinden dolayı gözden kaçmaması için büyütülmesi olarak ifade edilebilir. Bu durumda "eko büyütme" uygun bir karşılık olacaktır.

Kolay gelsin
Selected response from:

Gulser Ozcan
Turkey
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1yansıma alanıAli Bayraktar
4 +2eko büyütme
Gulser Ozcan
5sinyal yayma
aydin kaya
4yankı menzili
skaya


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
yansıma alanı


Explanation:
Etkin hedef yansıma alanı ve kendisiyle ilişkili tasarım parametreleri açısından özel bir radar sisteminden beklenen maksimum aralığı tanımlayan eşitlik.

webworld.unesco.org/water/ihp/db/glossary/glu/TR/GF0961TR.HTM - 1k

http://www.google.com.tr/search?hl=tr&rlz=1T4SKPB_enTR257TR2...

--------------------------------------------------
Note added at 9 mins (2008-03-30 18:24:46 GMT)
--------------------------------------------------

radar bu

Ali Bayraktar
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxtur2eng: yansıma (yankı) olur, ancak bahsedilen alan değil
24 mins

31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
sinyal yayma


Explanation:
bence burada "echo-yankı, yansıma" karşılığına takılmamak gerek, burada radarın yaydığı sinyallerden bahsedildiği açık. sonar gibi deniz altı radarların ses dalgaları ile iş görmesine rağmen türkçede bunlar da "sinyal" kelimesi ile karşılanmıştır.

aydin kaya
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxtur2eng: bahsedilen sinyal değil, radar (sonar) sinyalinin hedefe çarpıp geri yansıması
1 min

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
eko büyütme


Explanation:
Konunun radar ile ilgili olması durumunda "echo" için uygun karşılık "eko" olacaktır. Pratikte kullanım bu şekildedir.

"Echo stretch" ise uzak mesafedeki cisimlerden dönen radar ekolarının radar ekranında küçük gösterilmesinden dolayı gözden kaçmaması için büyütülmesi olarak ifade edilebilir. Bu durumda "eko büyütme" uygun bir karşılık olacaktır.

Kolay gelsin

Gulser Ozcan
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 29
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  xxxtur2eng: yankı gibi bir Türkçe tabir varken, neden eko ve yankı veya eko nasıl büyütülür?
2 mins
  -> Sayın tur2eng hayatınızda yakından hiç radar gördünüz mü? Görenler için ne demek istediğim gayet açık ve net. İyi akşamlar dilerim.

agree  ozan karakış: kesinlikle: http://books.google.com.tr/books?id=h2OJJiUTb48C&pg=PA296&lp...
1 hr

agree  Özden Arıkan
66 days

1 day3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
yankı menzili


Explanation:
radar menzili de olabilir..

skaya
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish