KudoZ home » English to Turkish » Tech/Engineering

Hub centric / lug centric

Turkish translation: göbekten merkezlemeli jant / cıvata/saplama/bijon merkezlemeli jant


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Hub centric / lug centric
Turkish translation:göbekten merkezlemeli jant / cıvata/saplama/bijon merkezlemeli jant
Entered by: Umit Altug

10:38 Mar 11, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering / Tire balancing
English term or phrase: Hub centric / lug centric
A hub centric wheel is aligned to the hub by the center bore of the wheel. The vehicle weight rests on the hub bore.
A lug centric wheel is identified by removing the lug nuts (or bolts) and moving the wheel up, down, and side-to-side. If movement around the hub is apparent, the wheel is centered on the vehicle by the lugs or studs of the axle flange
Ayse White
United States
göbekten merkezlemeli jant / cıvata/saplama/bijon merkezlemeli jant
Explanation:
Açıklamalardan da anlaşılacagi gibi bu jantların nasıl merkezlendiği ya da ortalandığıyla ilgili. Sanırım bu terimleri kullanabilirsiniz.
Selected response from:

H. Erdem Dincer
Turkey
Grading comment
Cok tesekkurler, bende buna yakin birseyler yazdim ama birinin teyidin bekliyordum. Iyi gunler dilegiyle...
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Türkçe Sözlüklerde;Adil Sönmez
3 +2göbekten merkezlemeli jant / cıvata/saplama/bijon merkezlemeli jant
H. Erdem Dincer


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
göbekten merkezlemeli jant / cıvata/saplama/bijon merkezlemeli jant


Explanation:
Açıklamalardan da anlaşılacagi gibi bu jantların nasıl merkezlendiği ya da ortalandığıyla ilgili. Sanırım bu terimleri kullanabilirsiniz.

H. Erdem Dincer
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 30
Grading comment
Cok tesekkurler, bende buna yakin birseyler yazdim ama birinin teyidin bekliyordum. Iyi gunler dilegiyle...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964
4 mins

agree  Emine Fougner
11 hrs

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Türkçe Sözlüklerde;


Explanation:
Hub = başlık (göbek; göbek cıvatası; muylu; poyra; tekerlek göbeği),
Lug = çengel (çıkıntı; kablo çarığı; kanallı taşlama ucu; köprücük mahmuz tespit mandalı; uç),
İngilizce sözlüklerde;
Lug = kulak, taşıma kulağı, tespit kulağı,
İngilizce'den Almanca'ya sözlüklerde;
"lug of anchore nut" = ankraj somun flanşı,

İngilizce sözlüklerde;
centric = merkezde, merkezi

anlamlarına gelmektedir.

Sonuç olarak;

"Hub centric / lug centric";

"Tekerlek göbeği (Göbek) merkezlemeli / tekerlek flanşı (flanş) merkezlemeli" anlamına gelir.

Teknik açıklama:

Otomobillerde tahrik edilen dingile "köprü" (örneğin arka köprü veya ön köprü gibi) ve tahrik edilmeyen dingile "dingil" (örneğin ön dingil gibi) adı verilir.

Otomotiv vasıta "köprüleri", tekerlek göbeği ile ve "dingilleri" tekerlek flanş ile nihayetlenir.






Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Emine Fougner
5 hrs