KudoZ home » English to Turkish » Tech/Engineering

lane meter

Turkish translation: 2 metrekarelik alan ("Lane meter" deniz taşımacılığında bir ölçü birimidir. Lane yük gemilerinin güvertesinde 2 metre genişlikte


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:lane meter
Turkish translation:2 metrekarelik alan ("Lane meter" deniz taşımacılığında bir ölçü birimidir. Lane yük gemilerinin güvertesinde 2 metre genişlikte
Entered by: AZRA AKARTUNA

13:59 May 15, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering / Nautical
English term or phrase: lane meter
Agagin the passenger capacity is higher in relation to "lane meters" reflecting the tourist trade between Italy and Greece.
AZRA AKARTUNA
Turkey
yolcu taşıma kapasitesi
Explanation:
"Lane meter" deniz taşımacılığında bir ölçü birimidir. Lane yük gemilerinin güvertesinde 2 metre genişlikte bir şerit veya kulvardır. Lane meter ise 1 "lane" genişlikte ve 1 metre uzunlukta (yani 2 metre kare) alandır. Yolcu değil yükler için kullanılır. Lane meter bu cümlede tırnak içinde kullanıldığına göre, kastedilen bence gemilerin yolcu taşıma kapasitesi (Yolcu kapasitesi gemilerin taşıma kapasitesinden daha yüksek).
Selected response from:

Umit Altug
Grading comment
"Lane meter" terimini yolcu taşıma kapasitesi olarak tanımlamışsınız ancak burada söz konusu olan şey bir alan ölçüsü ve dolayısıyla yolcu kapasitesiyle bir ilgisi yok ama sanırım terimin tırnak içinde olması sizi yanlış yönlendirdi oysa ben tırnak işaretini dikkat çekmesi için koymuştum. Ama verdiğiniz link ve açıklamalarınız sayesinde "lane meter" teriminin anlamını çıkarabildim. Yardımınız için çok teşekkür ederim.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2güzergah uzunluğuAli YANDIK
4 +1yolcu taşıma kapasitesiUmit Altug


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
güzergah uzunluğu


Explanation:
güzergah uzunluğuna kıyasla yolcu kapasitesi daha yüksektir....

Ali YANDIK
Turkey
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 173

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxAVRASYA
20 mins

neutral  Umit Altug: Güzergah uzunluğu ile yolcu kapasitesi birbiriyle bağlantılı şeyler değil ve ikisinin karşılaştırılması anlamsız.
32 mins

agree  shenay kharatekin
314 days

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
yolcu taşıma kapasitesi


Explanation:
"Lane meter" deniz taşımacılığında bir ölçü birimidir. Lane yük gemilerinin güvertesinde 2 metre genişlikte bir şerit veya kulvardır. Lane meter ise 1 "lane" genişlikte ve 1 metre uzunlukta (yani 2 metre kare) alandır. Yolcu değil yükler için kullanılır. Lane meter bu cümlede tırnak içinde kullanıldığına göre, kastedilen bence gemilerin yolcu taşıma kapasitesi (Yolcu kapasitesi gemilerin taşıma kapasitesinden daha yüksek).


    Reference: http://www.unc.edu/~rowlett/units/dictL.html
Umit Altug
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 363
Grading comment
"Lane meter" terimini yolcu taşıma kapasitesi olarak tanımlamışsınız ancak burada söz konusu olan şey bir alan ölçüsü ve dolayısıyla yolcu kapasitesiyle bir ilgisi yok ama sanırım terimin tırnak içinde olması sizi yanlış yönlendirdi oysa ben tırnak işaretini dikkat çekmesi için koymuştum. Ama verdiğiniz link ve açıklamalarınız sayesinde "lane meter" teriminin anlamını çıkarabildim. Yardımınız için çok teşekkür ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mustafa Yuksel
1 hr

agree  Nezih Doğu: kesinlikle.
3 hrs

disagree  Shipbroker: Arkadaşlar "Lane Meter"'dan kasıt rolling malzeme denen araba kamyon vs. dir. Roro gemilerde alıbailecek araç kapasitesini belirtir birimdir.
1793 days