KudoZ home » English to Turkish » Tech/Engineering

camcorder

Turkish translation: kaydedici kamera


11:25 Jun 10, 2002
English to Turkish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: camcorder
video ve ses kaydedici bir cihaz olduğunu biliyorum. türkçe karşılığının bulunup bulunmadığını bilen var mı diye merak ettim de
sevinc altincekic
Turkish translation:kaydedici kamera
Explanation:
aslında yaygın olarak orijinal adı ile kullanılıyor ama Türk Dil Kurumu tarafından bu şekilde çevrilmiş
http://www.tdk.gov.tr/bilterim/c_bt_02.htm
Selected response from:

Ebru Inhan
Grading comment
TDK çok da abuk bir öneri getirmemiş, sevdim bunu:)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kaydedici kamera
Ebru Inhan
4 +1video kamera
Cagri Aras
4video alıcısı ve ses kayıt cihazı karışımı aygıtshenay kharatekin
4aktüel kamera, camcorder
murat karahan


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kaydedici kamera


Explanation:
aslında yaygın olarak orijinal adı ile kullanılıyor ama Türk Dil Kurumu tarafından bu şekilde çevrilmiş
http://www.tdk.gov.tr/bilterim/c_bt_02.htm

Ebru Inhan
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 36
Grading comment
TDK çok da abuk bir öneri getirmemiş, sevdim bunu:)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  1964: Evet video kaydedici kamera (siberuzay sözlüğü )
39 mins
  -> teşekkür ederim

agree  b_gai
2 hrs
  -> teşekkürler

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
video kamera


Explanation:
çok daha "amiyane" bir terim olabilir tabii ki önceki öneriye kıyasla

Cagri Aras
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxAVRASYA
40 mins

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
aktüel kamera, camcorder


Explanation:
Televizyon teknolojisiyle ilgili bir çeviri yapıyorsanız camcorder olarak TV donanımı sektöründe camcorder olarak geçtiğine dikkatinizi çekerim. Onun dışında pek de türkçe olmamasına rağmen aktüel kamera karşılığı var. Aktüel kamera denmesi gezici kamera olmasından kaynaklanıyor. Tam olarak zıttı ise stüdyo kamerası, bu tip kameranın üzerinde kendi kayıtçısı yer almıyor.
Kişisel deneyim referans olmamasına rağmen kameramanlık yaptığımı ve çeşitli TV'larda çalıştığım için biliyorum.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-10 18:20:41 (GMT)
--------------------------------------------------

193.255.140.65/bolumler/radyo_tv.htm - 32k

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-10 20:18:34 (GMT)
--------------------------------------------------

kameramanlık yaptığımı tabii ki biliyorum, bir \"ı\" fazla atmışız

murat karahan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 104

34 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
video alıcısı ve ses kayıt cihazı karışımı aygıt


Explanation:
online sözlükten baktım


    Reference: http://www.zargan.com
shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84