KudoZ home » English to Turkish » Tech/Engineering

attemperator

Turkish translation: sıcaklık ayarlayıcısı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:attemperator
Turkish translation:sıcaklık ayarlayıcısı
Entered by: xxxburchin

12:42 Aug 8, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: attemperator
In this case, an outlet attemperator is required to maintain steam temperature at desired levels.
xxxburchin
"attemperator" ; her nekadar sözlükte "hararet ayarlayıcısı" deniyorsa da
Explanation:
"sıcaklık" ayarlayıcısıdır.

Çok önemli bir nokta da "sıcaklık" ile "ısının" ayırt edilmesidir.

Sıcaklık derece ile ifade edilir.

Isı ise, enerji olup "kcal" ile ifade edilir, yani derece ile değil.
Selected response from:

Adil Sönmez
Grading comment
teşekkürler..
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1"attemperator" ; her nekadar sözlükte "hararet ayarlayıcısı" deniyorsa daAdil Sönmez
5 +1attemporator = hararet ayarlayıcıburcin
5ısı (derecesi) ayarlayıcısıerhan ucgun


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ısı (derecesi) ayarlayıcısı


Explanation:
kolay gelsin

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-08 12:50:59 (GMT)
--------------------------------------------------

Bu durumda, buhar sıcaklığının istenen düzeylerde tutulabilmesi için bir çıkış ısı ayarlayıcısı gereklidir.

erhan ucgun
PRO pts in pair: 87

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  sevinc altincekic
8 mins
  -> Teşekkürler

disagree  Seven Samioglu: temperature>sıcaklık; heat>ısı
7 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
attemporator = hararet ayarlayıcı


Explanation:
attemporator = hararet ayarlayıcı

burcin

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxAVRASYA
31 mins

agree  erhan ucgun: neden olmasın
1 hr

disagree  Seven Samioglu: Hararet yerine sıcaklık kullanmak daha doğru
7 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
"attemperator" ; her nekadar sözlükte "hararet ayarlayıcısı" deniyorsa da


Explanation:
"sıcaklık" ayarlayıcısıdır.

Çok önemli bir nokta da "sıcaklık" ile "ısının" ayırt edilmesidir.

Sıcaklık derece ile ifade edilir.

Isı ise, enerji olup "kcal" ile ifade edilir, yani derece ile değil.

Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118
Grading comment
teşekkürler..

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Patrycja Ozcan-Karolewska (Podkańska)
1 hr