KudoZ home » English to Turkish » Tech/Engineering

air pressure switch

Turkish translation: Hava basıncı anahtarı


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:air pressure switch
Turkish translation:Hava basıncı anahtarı
Entered by: MURAT TUKEL

03:29 Mar 25, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: air pressure switch
terim soyle kullaniliyor: "The Filter Replacement Indicator is controlled by an onboard air
pressure switch."
MURAT TUKEL
United States
Hava basıncı anahtarı
Explanation:
Yukarıdaki cümle bence şöyle olmalı
"Filtre Değiştirme Göstergesi borda (ya da eğer bu bir araçsa, araç) üzerinde bulunan bir hava basıncı anahtarı tarafından kontrol edilmektedir.
Selected response from:

ATB Translation
Turkey
Grading comment
Herkese tesekkurler cevaplarininiz icin. "Hava basınç anatharını" kullanmak bana en uygun olani oldu. Tum cumleyi cevirdiginiz icin size de ayrica tesekkur ederim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2hava basinc dugmesiFarah Gore
5 +2hava basınç anahtarıxxxIstanbullu
5 +1Hava basıncı anahtarı
ATB Translation
2 +4hava basıncı düğmesi
Cagri Aras
5 +1hava basınç şalteriMuhsin Karaş
5 +1hava basınç sviçi veya basınçlı hava sviçiUTEB
5basinc kontrol dedektoruadamtech
5hava basınç anahtarıshenay kharatekin
5Hava basınç göstergesi.Adil Sönmez


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +4
hava basıncı düğmesi


Explanation:

Filtre Değiştirme Göstergesi (dilerseniz 'İkazı') makine (veya alet, pano vs. )üzerinde bulunan bir hava basıncı düğmesi tarafından kontrol edilir.

Cagri Aras
Native speaker of: Turkish
PRO pts in pair: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Necati Belenli: "hava basıncı anahtarı" da olabilir
52 mins

agree  Özden Arıkan
3 hrs

agree  shenay kharatekin
6 hrs

agree  Ayse White: aynen
10 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
Hava basınç göstergesi.


Explanation:
Filtre Değiştirme Göstergesine (Uyarıcısına), makine (alet, pano, tablo vs)üzergide bulunan hava basınç düğmesi kumanda eder (hava basınç düğmesi ile kumanda edilir, hava basınç düğmesi tarafından kumanda edilir).

“Control” (kumanda, hakim olma) ile “check” (kontrol etme) aynı anlamda kullanılamaz.


Adil Sönmez
PRO pts in pair: 118

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hava basinc dugmesi


Explanation:


bence switch burada dugme anlaminda kullanilmis

Farah Gore
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Özden Arıkan
2 hrs

agree  shenay kharatekin
4 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hava basınç şalteri


Explanation:


Bu tip panel ya da göstergeler söz konusu olduğunda sıklıkla kullanılan terim, düğme sözcüğünden çok, 'şalter'dir.Bu terim de buradaki bağlama uymaktadır.

Muhsin Karaş
Turkey
PRO pts in pair: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: şalter nedne olmaısn, teknik olduğuna göre ok
42 days

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hava basınç anahtarı


Explanation:
from native speaker
bir öneri de benden

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-25 10:14:27 (GMT)
--------------------------------------------------

bence anahtar daha iyi uyar

--------------------------------------------------
Note added at 2003-03-25 10:23:48 (GMT)
--------------------------------------------------

Süzgeç değiştirme göstergesi, bir uçak hava basınç anahtarı ile kontrol edilir.

shenay kharatekin
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 84

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  murat karahan: londrada onboard dendiğinde hemen uçak mı geliyor akla??
57 mins
  -> bunu bilmiyorum...ama uçak/gemi anlamına geldiğini biliyorum

agree  UTEB: doğrusu budur.
1 day11 hrs
  -> tşk ederim Murat Bey de görse iyi olur. :-)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Hava basıncı anahtarı


Explanation:
Yukarıdaki cümle bence şöyle olmalı
"Filtre Değiştirme Göstergesi borda (ya da eğer bu bir araçsa, araç) üzerinde bulunan bir hava basıncı anahtarı tarafından kontrol edilmektedir.

ATB Translation
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 88
Grading comment
Herkese tesekkurler cevaplarininiz icin. "Hava basınç anatharını" kullanmak bana en uygun olani oldu. Tum cumleyi cevirdiginiz icin size de ayrica tesekkur ederim.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: benimki gibi
1 hr

13 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
hava basınç anahtarı


Explanation:
teknik tabir kullanılırken hava basıncı değil hava basınç denilmesi doğrudur. Burada switch şalter veya düğme değil anahtardır.

xxxIstanbullu
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: bende öyle dedim
4 hrs

agree  UTEB
1 day5 hrs

1 day4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
basinc kontrol dedektoru


Explanation:
makina filtresinin degistirilmesi gerektigini indika edden gosterge hava basinci tarafindan etki edilen bir mekanizma tarafindan kontrol ediliyor...yangin alarmi gibi ama bu durumda yangin degil de hava basinci soz konusu...PEACE

adamtech

1 day18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
hava basınç sviçi veya basınçlı hava sviçi


Explanation:
Anahtar olabilir, fakat düğme (=button) değil.

UTEB
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in pair: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin
109 days