ProZ.com global directory of translation services
 The translation workplace
Ideas
KudoZ home » English to Turkish » Textiles / Clothing / Fashion

polyelastane

Turkish translation: poly elastan

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:polyelastane
Turkish translation:poly elastan
Entered by: Ali Bayraktar

09:35 Oct 10, 2007
English to Turkish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / POLYELASTANE
English term or phrase: polyelastane
POLYELASTANE'in Türkçesini arıyorum.
Aysun Demir
United Kingdom
poly elastan
Explanation:
Ayrı yazmanız gerekiyor

http://www.turkticaret.net/korukcu/tr/product.php

Poly-elastan,naylon elastan,en likra-boy likra bistreç,4 fitil - 16 fitil arası düz boya, akar boya ve emprime kadifeler, Viskon keten - viskon/pamuk/keten ...


http://www.korukcu.com.tr/urun.htm

Poly-elastan,naylon elastan,en likra-boy likra bistreç kaliteler • 4 fitil - 16 fitil arası düz boya, akar boya ve emprime kadifeler
Selected response from:

Ali Bayraktar
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3poly elastanAli Bayraktar
5 +1Polyester Elastan
Taner Göde


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
poly elastan


Explanation:
Ayrı yazmanız gerekiyor

http://www.turkticaret.net/korukcu/tr/product.php

Poly-elastan,naylon elastan,en likra-boy likra bistreç,4 fitil - 16 fitil arası düz boya, akar boya ve emprime kadifeler, Viskon keten - viskon/pamuk/keten ...


http://www.korukcu.com.tr/urun.htm

Poly-elastan,naylon elastan,en likra-boy likra bistreç kaliteler • 4 fitil - 16 fitil arası düz boya, akar boya ve emprime kadifeler

Ali Bayraktar
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gannush
1 min
  -> Teşekkür Ederim

agree  Mehmet Hascan
12 mins
  -> Teşekkür Ederim

agree  ozan karakış
27 mins
  -> Teşekkür Ederim

disagree  Taner Göde: piyasa kullanımı "POLYESTER ELASTAN" ve cevabımdaki linkler de bunu doğruluyor.
58 mins
  -> http://www.kumasci.com/Formlar/TerimGoster.aspx?Terimid=2123

agree  skaya
15 hrs
  -> Mutlu Bayramlar!

43 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Polyester Elastan


Explanation:
Doğrusu Polyester Elastan şeklinde yazılır.

POLYELASTAN veya POLY ELASTAN piyasada yaygın olarak kullanılan tanımlama değildir.

Türkçeleştirip POLİELASTAN şeklinde da yazanlar var. Doğrusu POLYESTER ELASTAN olup DuPont tarafından başlıca İsviçre'de üretilir. Uzakdoğu'da da fabrikası mevcuttur.

*******

Tekstil Portal :: trio tekstil san. ve dış tic. ltd şti ...iplik sim (metalik)iplikler floş (rayon) iplikler inox teller (dokuma prosesine uygun) polyester+elastan kaplanmış iplikler naylon+elastan kaplanmış iplikler ...
www.tekstilportal.com/ayrinti.asp?webl=D&id=15680

TEKSTILPORTAL 0115 Elastik kaplanmış iplikler... İplikler: a) Sim İplik b) İnox İplik 2- Viskoz İplikler: a) Floş İplik b) Modal İplik 3- Elastik iplikler: a) PBT İplik b) Polyester elastan gipe İplik. ...
www.tekstilportal.com/rehber_v3.asp?kategori=10125

PEMBE BOYUNDAN BAĞLI SWAROVSKİ TAŞLI LYSSA BLUZ, #6257333 ...
BEYAZ POLYESTER ELASTAN. ÖZEL ÜRETİM. SINIRLI SAYIDA. SEZONUN MODA RENK VE MODELLERİ. KUMAŞ CİNSİ:. POLYESTER ELASTAN ...
urun.gittigidiyor.com/PEMBE-BOYUNDAN-BAGLI-SWAROVSKI-TASLI-LYSSA-BLUZ_W0QQidZZ6257333

FUŞYA BOYUNDAN TEK ASKILI SÜPER ABİYE, #6042590 Gittigidiyor.comFUŞYA POLYESTER ELASTAN BOYUNDAN TEK ASKILI İŞLEMELİ. ÖZEL ÜRETİM. SINIRLI SAYIDA. SEZONUN MODA RENK VE MODELLERİ. KUMAŞ CİNSİ:. POLYESTER ELASTAN. BEDEN: ...
urun.gittigidiyor.com/FUSYA-BOYUNDAN-TEK-ASKILI-SUPER-ABIYE_W0QQidZZ6042590

Poliester / Elastan Karışımlarının Boyanması [Arşiv ...Bu durumda da kullanılan carrierin bir kısmı elastan liflerini şişirerek life zarar verirler. Dolayısıyla polyester- elastan karışımlarının boyanmasında ...
www.sanalhazinem.com/archive/index.php/t-31539.html

PRESTOGAL EKOS - POLYESTER VISCOS ELASTAN DOKUMA KUMAŞ %63PES ...Ürün Adı :, Polyester Viskon. Kumaş Özelliği, Dokuma. Kumaş Tipi, DOKUMA KUMAŞ KALİTELERİ ... Açıklama :, POLYESTER VISCOS ELASTAN %63PES%32VISCOS%5ELS ...
www.kumasci.com/sirket.aspx?id=2084&idurun=2237

Polyester Viskon - POLYESTER VISCOS ELASTAN %63PES%32VISCOS%5ELS ...Açıklama :, POLYESTER VISCOS ELASTAN DOKUMA KUMAŞ %63PES%32VISCOS%5ELS ... Ürün Adı :, Polyester Viskon. Kumaş Özelliği, Dokuma ...
www.kumasci.com/sirket.aspx?id=2084&idurun=2236

steel wire iplik, steel cotton, dokuma çelik iplik, polyester ...
Ürün ve Hizmet Çeşitleri: İplik, Örme Kumaş, Polyester Micro Kumaş .... b) Modal İplik 3- Elastik iplikler:a) PBT İplik b) Polyester elastan gipe İplik ...
www.superkayit.com/bultenler/filafil1/index4.html

Hemenal.com Firmamızda üretilen ürünler oldukça geniş yelpaze içerisinde olup; ana hatlarıyle polyester, micro polyester, micro polyester elastan, şeffaf ve parlak ...
portal.hemenal.com/talep_info.asp?pid=301

ELASTAN NEDİR?
POLYESTER-ELASTAN KARIŞIMLI KUMAŞLARIN BOYAMA PROSESİ. NAYLON-ELASTAN KARIŞIMLI KUMAŞLARIN BOYAMA PROSESİ. ELASTAN KULLANIMINDA UYARICI BİLGİLER ...
www20.uludag.edu.tr/~tekstil/yoelip.ppt



--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2007-10-10 10:55:05 GMT)
--------------------------------------------------

Aysun, buraya da bak lütfen:

http://en.wikipedia.org/wiki/Elastane

In clothing it usually appears as a small percentage of total material. In North America it is rare in mens cheaper clothing, but prevalent in womens. It is used more often in womens as their clothes are usually more form-fitting. It is usually mixed with a greater percentage of one other textile such as cotton, polyester, or others. This keeps the reflection of light reduced to being hardly noticeable.




    Reference: http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=polyester+elastan&me...
Taner Göde
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ali Bayraktar: ??
12 mins
  -> Tamamen yanlış! Buradaki "poly"nin kesinlikle "çok" anlamındaki "poly" ile ilgisi yok. Polyester Elastane iki komponentli bir üründür ve giyimde sıkça kullanılır. http://en.wikipedia.org/wiki/Elastane

agree  mustafa karabiber
1 hr
  -> Teşekkür ederim Mustafa Bey. İyi bayramlar diliyorum.

agree  skaya: doğrusu budur ama polyelastan olarak kısaltılabiliyor
14 hrs
  -> Teşekkür ederim. İyi bayramlar diliyorum.