KudoZ home » English to Turkish » Textiles / Clothing / Fashion

extruder

Turkish translation: ekstruder, budünöz, iplik çekme makinası


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:extruder
Turkish translation:ekstruder, budünöz, iplik çekme makinası
Entered by: Tevfik Turan

22:25 Oct 15, 2002
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / textiles
English term or phrase: extruder
Sentetik iplik üretim tesisinin bir bölümü. (Bir kelime listesinde geçtiği için metin bağlamı yok)
Tevfik Turan
budünöz
Explanation:
Bu makinenin plastik veya sentetik iplik sanayiindeki resmi adı budünöz, ayrıca iplik çekme makinesi de diyebilirsiniz.
Selected response from:

Önder Öztürkçü
Grading comment
Çok teşekkürler, resmî adlandırmayı bulduğunuz için. İşin ilginç tarafı, sektör anladığım kadarıyla, Fr. kaynaklı resmî adın dışında İng. kaynaklı kelimeyi kullanmaya başlamış (Almanca'da da extruder kullanılıyor).
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4esktruder, ekstrüder veya çekme makinasıerhan ucgun
5 +2Ekstruzyon Makinasi veya ekstruder
gunverdi
5budünöz
Önder Öztürkçü
4Dolgu makinasıAyse White
3sıkıp çıkarma makinesiUmit Altug


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
sıkıp çıkarma makinesi


Explanation:
Sıkıp çıkarma makinesi (presi). O. Özbalkan'ın Tekstil Terimleri Sözlüğü'nde verilen karşılık bu.

Umit Altug
Native speaker of: Turkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  erhan ucgun: özbalkan fazla sıkmış :)
5 hrs
  -> Valla öyle, benim de hoşuma gitmedi

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
Ekstruzyon Makinasi veya ekstruder


Explanation:
Bazi yerlerde ekstruzyon makinasi veya ekstruder diye geciyor.






    Reference: http://www.mikrosay.com/htm/references.php3
    Reference: http://www.kutso.org.tr/Belgeler/Fizibilite/Polipropilencuva...
gunverdi
United Kingdom
Native speaker of: Native in TurkishTurkish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  lagunali
58 mins

agree  erhan ucgun: evet, ancak türkçesi var ve kullanılıyor
2 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
esktruder, ekstrüder veya çekme makinası


Explanation:
herhangi birisini kullanabilirsiniz, ancak ben çekme makinasını kullanırım

Kolay gelsin

erhan ucgun

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  murat karahan: iplik çekme makinesi www.tekmakltd.com/cornely.htm
14 mins

agree  turengfr
46 mins

agree  hasene
3 hrs

agree  xxxAVRASYA
4 hrs

neutral  1964: İplik çekme biraz farklı bir şey emin misiniz ? Örnek verebilirseniz aslında çok yardımcı olabilirsiniz, aşağıdaki budünözü daha olası
6 hrs
  -> Murat sagolsun araştırmış bakmış,

11 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
budünöz


Explanation:
Bu makinenin plastik veya sentetik iplik sanayiindeki resmi adı budünöz, ayrıca iplik çekme makinesi de diyebilirsiniz.

Önder Öztürkçü
Native speaker of: Turkish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Çok teşekkürler, resmî adlandırmayı bulduğunuz için. İşin ilginç tarafı, sektör anladığım kadarıyla, Fr. kaynaklı resmî adın dışında İng. kaynaklı kelimeyi kullanmaya başlamış (Almanca'da da extruder kullanılıyor).

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Dolgu makinası


Explanation:
Extruder'ı ben soğuk lastik kaplama makinası tercümesi yaparken dolgu malzemesini çıkaran alet olarak yani "dolgu makinası" olarak çevirmiştim. Aslında extruder, arkadaşın dediği gibi sıkıp çıkarma işlemini yapıyor ama sonuçta dolgu yaptığından ben öyle çevirdim. Belki yardımcı olabilir.

Ayse White
United States
Works in field
Native speaker of: Turkish