KudoZ home » English to Turkish » Textiles / Clothing / Fashion

downstream machine

Turkish translation: akış yönünde yer alan makine


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:downstream machine
Turkish translation:akış yönünde yer alan makine
Entered by: shule

13:05 Jul 8, 2003
English to Turkish translations [PRO]
Tech/Engineering - Textiles / Clothing / Fashion / Textile
English term or phrase: downstream machine
If the downstream machine is full...
shule
Mansap /akış yönünde yer alan makine
Explanation:
Bu makine üretim hattında, üretim yönünde daha sonraya yerleştirilmiş bir makinedir.

Saygılarımla,
Selected response from:

ATB Translation
Turkey
Grading comment
Teşekkürler.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Mansap /akış yönünde yer alan makine
ATB Translation
5üretim hattı yönünde konmuş makineAdil Sönmez
3harman hallaç makinesi
Özden Arıkan
3*****
Evren Serbest


Discussion entries: 1





  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
*****


Explanation:
Sanırım biraz daha ipucu gerekli. Örneğin bu makina, ne tür bir tekstil üretiminde (iplik, kumaş, boya vs) kullanılıyor ? Bağlamı biraz genişletmen de işe yarayabilir. İşletme dili diye birşey var; örneğin dokuma makinasına tezgah denir fabrikalarda genelde. İngilizce için de aynı şey söz konusu oluyor.


    ****
Evren Serbest
Turkey
Specializes in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
üretim hattı yönünde konmuş makine


Explanation:
downstream = mansap (mansap yönünde)
upstream = memba (mamba yönünde)

Adil Sönmez

5 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Mansap /akış yönünde yer alan makine


Explanation:
Bu makine üretim hattında, üretim yönünde daha sonraya yerleştirilmiş bir makinedir.

Saygılarımla,

ATB Translation
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Teşekkürler.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  shenay kharatekin: akış yönünde evet
13 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
harman hallaç makinesi


Explanation:
balya açma, temizleme, karıştırma vb işlevlerini yapan makinenin adı bu olsa gerek; "harman hallaç dairesi" diye de geçiyor.


    Reference: http://www.cukobirlik.com.tr/urun_iplik.asp
    www.sdu.edu.tr/old/mmf/bolumler/tekstil/ index.php?page=dersic_lis.php - 42k
Özden Arıkan
Germany
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8