KudoZ home » English to Turkish » Textiles / Clothing / Fashion

Martindale

Turkish translation: genel marka


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Martindale
Turkish translation:genel marka
Entered by: Özden Arıkan

14:27 Dec 6, 2004
English to Turkish translations [PRO]
Textiles / Clothing / Fashion / textile
English term or phrase: Martindale
Martindale
Serkan Doğan
Turkey
Genel marka
Explanation:
Sadece kumaş aşınma dayanımı değil, kumaşlarda boncuklanma tespitinde kullanılan makinenin üreticisi ve yapılan test bu marka adıyla birlikte anılır olmuş, yani aynı işleve sahip farklı markalar da var. Genel kullanımı çok yaygın olduğu için Martindale dışındaki üreticiler bile Martindale test kelimesini kullanıyor, ama abrasion ve pilling'i ayırarak. Martindale test olarak geçiyorsa, aşınma (abrasion) ya da boncuklanma (pilling) açısından yapılıyor olabilir.

makineler hakkında ek bilgi,
http://www.equiptex.com/Martindale.htm
http://www.sdlatlas.com/html/m235.html

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 44 mins (2004-12-06 17:11:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.tef.marmara.edu.tr/tekstil/testler.htm
fiyat listesinde martindale kumaş aşınma testi ve kumaş boncuklanma testinin farklı maddeler olarak sıralandığını ve fiyatlarının da farklı olduğunu, bunların aynı şey olmadığının anlaşılması açısından görebilirsin.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 48 mins (2004-12-06 17:16:12 GMT)
--------------------------------------------------

Genel marka/ad için not: ağrı kesici için aspirin, kağıt mendil için selpak dendiği durumlar.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 26 mins (2004-12-06 18:53:59 GMT)
--------------------------------------------------

Marley\'in dışında bir philips screw örneği Serkan\'ın bu konuda hassas olmaktaki haklılığını çok iyi ortaya koyuyor. Martindale testi bizde sadece sürtüşme testi olarak bile geçebilirdi. Hedef kitleye göre parantez içinde açıklama da vermesi gerekebilir ama bu durumda öyle olacağını sanmam. Yine de açıklama vermesi gerekirse sadece \"sürtünme aşınma testi\" demesi eksik kalacaktır, benim verdiğim tamamlayıcı bilgi.


--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 8 mins (2004-12-06 23:36:48 GMT)
--------------------------------------------------

Bir markayı generik brand haline getirmek için yırtınan reklamcılar halt etmiş desenize...
tekrardan okuyunuz bakalım, Martindale dışındaki üreticiler bile Martindale test kelimesini kullanıyor. Buradan nasıl marka olarak kullanıldığı fikrine kapılabiliyorsunuz acaba? Bir yöntemin adı da generic hale gelebilir.
Uzun etmenin anlamı yok, yukarıda yazdığım gibi Martindale kumaşlarda sürtünme dayanımı ve boncuklanma testlerinde kullanılan makinenin adı. Martindale testi dendiğinde de sadece sürtünme dayanımı değil, boncuklanma testi de akla gelmeli. SDL Atlas firması bile bu testi yapan bir makine ile ilgili açıklamasında Martindale testindan söz ediyor. Martindale testi de bir addır eğer dilbilim kurallarımız son 10 dk içinde değişmediyse, ve generic\'tir. Bunun ötesindeki bilgiler netten bulunabilir ama nette ne yazık ki görebildiğim kadarıyla Martindale yönteminin kim tarafından geliştirildiğine dair bir bilgi yok. Kasaba adından mı geliyor, şirket adından mı geliyor, şahıs adından mı geliyor hiç mi hiç belli değil.
Tekrar sorayım, nerede yazıyor bunun marka adı olarak kullanıldığını söylediğim... O cümlenin nesnesi, yani objecti martindale testi terimi (kelimesi yazmışım dikkatsizlikle). Özetle, o cümleyle ilgili \"Genel kullanımı çok yaygın olduğu için martindale dışındaki üreticiler bile ne kullanıyor?\" sorusu sorulduğunda nesneyi bulmak için, yanıt \'martindale markası\' değil, \'martindale testi terimi\'dir.
Selected response from:

murat karahan
Turkey
Grading comment
teşekkür ederim Murat Bey
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6martindale
1964
5 +1Genel marka
murat karahan


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
martindale
martindale


Explanation:
aynen.
http://www.kocmyo.net/lab_test_hizmetleri2.asp


Kullanılan testin adı Martindale Aşınma Testidir. Bu test uygun tip malzemenin monte edildiği makineden (Martindale) oluşur. Bu malzeme kişinin kıyafetinin simülasyonunu yapan ince bir kumaştır ve aşındırıcı görevi görür.

800g/12 kpa özel basınç altında Martindale’e 3 cm çapı olan küçük daire şeklinde kesilmiş kumaş yerleştirilir. Sonuç testte kullanılan basınçla söylenmelidir. Çünkü az ağırlık kullanılırsa yanlış yüksek değerler elde edilebilir.

Kumaş yerleştirildikten sonra test başlar. Martindale test kumaşını aşındırıcıya karşı önceden tanımlanan şekilde sürtmeye başlar. Her bir sürtünme tur olarak adlandırılır. Belli aralıklardan sonra test durdurulur ve test edilen kumaşta 3 adet ipliğin kopup kopmadığına bakılır. Eğer bu son noktaya ulaşılmamışsa teste devam edilir. Bununla beraber eğer son noktaya ulaşılmışsa test durdurulur ve turların sayısı kaydedilir. Aynı test birkaç kez tekrarlanarak ortalama değer elde edilir.

Bundan dolayı 40.000 tur değerini alan kumaş için son nokta değeri şöyle belirtilir :

Aşınmaya Karşı Dayanıklılık 40.000 tur (800g/12 kpa Martindale)



--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 18 mins (2004-12-06 22:45:51 GMT)
--------------------------------------------------

GENEL MARKA diye birşey olmaz marka özeldir. Tescil edilir. Kimse kullanamaz.
Evet bakkal gider Selpak ver derseniz çıkarır Toprak kağıtın mendilini verir, Selpak Sektörün yani Murat beyin belirttiği gibi Kağıt MEndilin adı olmuştur. Bakkala aspirin deyince gripin de verebilir veya herneyse.(Burada bazı bakkallar Aspirin ve gripin gibi ilaçlar satar efendim) Ama eczaneye gidince Aspirin deyince gripin vermez. Ayrıca Gezetelerde veya internet sitelerinde veya Bjyle ciddi makine isimleri ve sair kullanılan yerlerde bilmem hangi markanın adı artık tüm sektörce biliniyor diye onun adı ALTINDA SATIŞ YAPILAMAZ!. Bakkalda kağıt mendilin adı Selpak Diye TElevizyonda, İnternette ciddi yerlerde Kağıt Mendil Yerine Selpak kullanılamaz ve SATILAMAZ, makineler için de aynı - yani o dediğiniz şekilde selpak gibi genelleşen marka değildir
Test Yönteminin Adıdır ve O test yöntemini uygulayan çeşitli şirketlerin kullanmasını sebebi de budur. Siz bir ticari markanın başkalarınca öyle gasp edilip bu da bizim martingalemiz diye bir şey olabileceğine ihtimal verebiliyor musunuz?
Evet pek hassas bir hususmuş işimi gücümü bıraktım yaz babam yaz.


--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 19 mins (2004-12-06 22:47:03 GMT)
--------------------------------------------------

ISO standartları arasında da geçiyor yöntem olarak


    Reference: http://www.kocmyo.net/lab_test_hizmetleri2.asp
1964
Turkey
Works in field
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Azra Obalı (Akifgil)
4 mins

agree  senin
42 mins
  -> Gracias!

agree  shenay kharatekin: I think so
55 mins

agree  Balaban Cerit
57 mins

neutral  murat karahan: sırf aşınma testi değil, boncuklanma testi de Martindale ile birlikte anılıyor // terim olduğunu iddia eden yok.. Testlerden söz edilecekse, bir önceki soruya verdiğiniz cevaptaki gibi Martindale boncuklanma testini içermesi gerekir, sı
2 hrs
  -> Murat bey Martindale'nin bir Terim olmadığı kesin, makine olsun veya Martindale diye bir adamın geliştiridği bir teknik ve makine olsun martindale bir martindale'dir

agree  Nizamettin Yigit: Aşınmaya Karşı Dayanıklılık 40.000 tur (800g/12 kpa Martindale) bu ifadeye gore asinmaya / Muratin kaynagina gore boncuklanma da eklenir) karsi dayaniklilik birimi!, Makinanin adi, Makinayi Yapan Firmanin adi, vs de ayrica.
7 hrs
  -> Evet ama Metodun adı=> Makinenin Adı, evet birim olduğu da yukarıda gösteriliyor GENEL MARKA DEĞİL , geliştirenen adıyla anılan yöntemi uygulayan Makineler tabii var Sonuç o bir Martindale :)

agree  Emine Fougner
11 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
martindale
Genel marka


Explanation:
Sadece kumaş aşınma dayanımı değil, kumaşlarda boncuklanma tespitinde kullanılan makinenin üreticisi ve yapılan test bu marka adıyla birlikte anılır olmuş, yani aynı işleve sahip farklı markalar da var. Genel kullanımı çok yaygın olduğu için Martindale dışındaki üreticiler bile Martindale test kelimesini kullanıyor, ama abrasion ve pilling'i ayırarak. Martindale test olarak geçiyorsa, aşınma (abrasion) ya da boncuklanma (pilling) açısından yapılıyor olabilir.

makineler hakkında ek bilgi,
http://www.equiptex.com/Martindale.htm
http://www.sdlatlas.com/html/m235.html

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 44 mins (2004-12-06 17:11:53 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.tef.marmara.edu.tr/tekstil/testler.htm
fiyat listesinde martindale kumaş aşınma testi ve kumaş boncuklanma testinin farklı maddeler olarak sıralandığını ve fiyatlarının da farklı olduğunu, bunların aynı şey olmadığının anlaşılması açısından görebilirsin.


--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 48 mins (2004-12-06 17:16:12 GMT)
--------------------------------------------------

Genel marka/ad için not: ağrı kesici için aspirin, kağıt mendil için selpak dendiği durumlar.

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs 26 mins (2004-12-06 18:53:59 GMT)
--------------------------------------------------

Marley\'in dışında bir philips screw örneği Serkan\'ın bu konuda hassas olmaktaki haklılığını çok iyi ortaya koyuyor. Martindale testi bizde sadece sürtüşme testi olarak bile geçebilirdi. Hedef kitleye göre parantez içinde açıklama da vermesi gerekebilir ama bu durumda öyle olacağını sanmam. Yine de açıklama vermesi gerekirse sadece \"sürtünme aşınma testi\" demesi eksik kalacaktır, benim verdiğim tamamlayıcı bilgi.


--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs 8 mins (2004-12-06 23:36:48 GMT)
--------------------------------------------------

Bir markayı generik brand haline getirmek için yırtınan reklamcılar halt etmiş desenize...
tekrardan okuyunuz bakalım, Martindale dışındaki üreticiler bile Martindale test kelimesini kullanıyor. Buradan nasıl marka olarak kullanıldığı fikrine kapılabiliyorsunuz acaba? Bir yöntemin adı da generic hale gelebilir.
Uzun etmenin anlamı yok, yukarıda yazdığım gibi Martindale kumaşlarda sürtünme dayanımı ve boncuklanma testlerinde kullanılan makinenin adı. Martindale testi dendiğinde de sadece sürtünme dayanımı değil, boncuklanma testi de akla gelmeli. SDL Atlas firması bile bu testi yapan bir makine ile ilgili açıklamasında Martindale testindan söz ediyor. Martindale testi de bir addır eğer dilbilim kurallarımız son 10 dk içinde değişmediyse, ve generic\'tir. Bunun ötesindeki bilgiler netten bulunabilir ama nette ne yazık ki görebildiğim kadarıyla Martindale yönteminin kim tarafından geliştirildiğine dair bir bilgi yok. Kasaba adından mı geliyor, şirket adından mı geliyor, şahıs adından mı geliyor hiç mi hiç belli değil.
Tekrar sorayım, nerede yazıyor bunun marka adı olarak kullanıldığını söylediğim... O cümlenin nesnesi, yani objecti martindale testi terimi (kelimesi yazmışım dikkatsizlikle). Özetle, o cümleyle ilgili \"Genel kullanımı çok yaygın olduğu için martindale dışındaki üreticiler bile ne kullanıyor?\" sorusu sorulduğunda nesneyi bulmak için, yanıt \'martindale markası\' değil, \'martindale testi terimi\'dir.


murat karahan
Turkey
Native speaker of: Native in TurkishTurkish
PRO pts in category: 4
Grading comment
teşekkür ederim Murat Bey

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Azra Obalı (Akifgil): Haklısınız, ancak burada Marley'in flooring olduğu tartışılmıyor, çeviri için yardımcı olmaya çalışan bir arkadaşımız var, neden agree değil? Serkan arkadaşımız sizin açıklamalarınızı mı yoksa ne yazması gerektiğini mi sormuş?
1 hr
  -> Sizce Serkan ne sormuş :) Bir test ile ilişkilendirilecekse, bu markanın adının anıldığı iki test var, biri verilmiş, öbürü verilmemiş ve yardımcı olmak açısından bunu veriyoruz. Marka bile olsa Türkçede bknz yukarıdaki nota buraya sığmayacak.

agree  Nizamettin Yigit: Aşınmaya Karşı Dayanıklılık 40.000 tur (800g/12 kpa Martindale) bu ifadeye gore asinmaya / Muratin kaynagina gore boncuklanma da eklenir) karsi dayaniklilik birimi!, Makinanin adi, Makinayi Yapan Firmanin adi, vs de ayrica.
4 hrs
  -> ale spóŸniona :) dziêki

neutral  1964: "Serkan'ın bu konuda hassas olmaktaki haklılığını ..." hassasiyet kısmını Martindale, dışında bir şey yokkan tespit etmeniz çok güzel pek açıklayıcı olmuş peki orada Martindale bir şahıs tarafından geliştirilmiş yöntem ve Makineler onun adıyla anılıyor
5 hrs
  -> Açıklayıcı bulmana sevindim. Nedeni yukarıda yazıyor. İsimdir bu ya boş ver diye geçmeyip büyük bir hata yapaBİLİRDİ, olmaması bir şeyi değiştirmez. Evet, bir yöntem ve hem sürtünme hem de boncuklanma testinde kullanılıyor. Şahıs olduğunu nerede buldun?