KudoZ home » English to Ukrainian » Art/Literary

ascriptive

Ukrainian translation: аскриптивний (-на, -не, -ні)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ascriptive
Ukrainian translation:аскриптивний (-на, -не, -ні)
Entered by: Vassyl Trylis

19:06 Nov 4, 2003
English to Ukrainian translations [PRO]
Art/Literary
English term or phrase: ascriptive
As Pateman notes, 'liberalism conceptualizes civil society in abstraction from ascriptive domestic life', and so 'the latter remains "forgotten" in theoretical discussion. The separation between private and public is thus [presented] as a division WITHIN ... the world of men'.

Все зрозуміло... крім ascriptive. В парі Е-Е мені його пояснили аж надто: все зрозумів, а як сказати українською - хоч убий. Воно таки й вечір надворі.
Vassyl Trylis
аскриптивний (-на, -не, -ні)
Explanation:
Іґорь Кон
... 1. Маскулінність як дескриптивна, описова категорія означає сукупність поведінкових і психічних рис, властивостей і особливостей, об’єктивно притаманних чоловікам на відміну від жінок.

2. Маскулінність як аскриптивна категорія позначає один з елементів символічної культури суспільства, сукупність соціальних уявлень, установок і вірувань про те, чим є чоловік, які якості йому приписують.

3. Маскулінність як прескриптивна категорія – це система приписів, які мають на увазі не середньостатистичного, а ідеального “справжнього” чоловіка, нормативний еталон чоловічости. ...
www.ji.lviv.ua/n27texts/kon.htm

Дослідження націй ...
... На думку соціологів та антропологів, які вивчають загальні підстави формування соціальних, етнічних і національних груп, особливістю націй тут є поєднання аскриптивних ідентичностей (племінних, расових, етнічних) та договірних (територіально-політичних, громадянських, таких, що виникають на підставі добровільного приєднання). На цій основі виникає певний змішаний тип солідарності (і ідентичності), що єднає людей навкруг культурного ядра, осердя, передбачаючи також “включення”, інтеграцію зовнішніх груп. Як відзначав ще в 70-ті роки Д. Горовіц, і аскриптивна, й добровільна (громадянська) ідентичність є до певної міри відносними поняттями (оскільки у першій присутній значний момент вибору, а друга частіше пов’язана з походженням, ніж з індивідуальним вибором, який завжди може наштовхнутись на ті чи інші перешкоди) ...
www.politics.lviv.ua/nations/nationalism.html



--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 19:49:35 (GMT)
--------------------------------------------------

СОЦИОЛОГИЯ КУЛЬТУРЫ:
... Социальные статусы имеют аскриптивный характер[1]
Аскриптивный (от англ ascription - приписывание) - термин, введенный Р. Линтоном для обозначения одной из альтернатив социальных ориентаций, составляющих оппозицию приписывание - достижение (ascription - achievement) Об индивиде можно судить или соответственно вести себя по отношению к нему, ориентируясь либо на приписанные ему качества (возраст, пол, престиж, цвет кожи и т.д. ), либо на его реальное поведение и успехи (как представителя профессии, гражданина, налогоплательщика и т.д.) Эти понятия широко применяются для характеристики социальных статусов, то есть в качестве критериев стратификации При этом предполагается, что социальный статус личности в развитых индустриальных обществах во всe возрастающей степени определяется его реальными успехами (ориентация на достижение) чем аскриптивными признаками (приписывание)...
www.auditorium.ru/books/301/IONIN_chapter101.html

Prolegomena to Political Sociology of Leninism Part 1
... Ленінізм, що виник як реакція на умови національної залежності в традиціоналістських статусних суспільствах (тьоннісовські спільноти або переферійні і напівпереферійні країни у термінології світ-системного аналізу) запропонував програму розвитку, яка містила атаку на \"приписний\" (ascriptive) характер суспільств, на той же час будучи протилежною за змістом формально-класовій соціальній диференціації Заходу...
www.unl.ac.uk/ukrainecentre/WP/18.html


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 19:51:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Глоссарий.ru
... Ascriptive mechanical solidarity
Аскриптивная механическая солидарность - по Э.Дюркгейму - доминировавший в архаическом обществе тип социальной солидарности, основанный:
- на однородности ценностных ориентаций и типов поведения индивидов;
- на социальном принуждении и верности традициям....
www.glossary.ru/cgi-bin/ gl_exs2.cgi?ROh$lxyilttu-_qutuso,lxqol!(uwsg.oo - 44k

Часть 1
... принято различать «предписанный статус» (относящийся к таким атрибутам личности, которые слабо или вообще не контролируются, например раса, пол или возраст) и «достигнутый статус» (относящийся к позиции, которая может быть достигнута личностью, например через конкуренцию в сфере образования). ...
www.socnet.narod.ru/library/authors/ Ilyin/neravenstvo/1.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 20:53:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Оксана Кісь
... аскриптивні вікові властивості, чи то вікові
стереотипи – риси і властивості ...
www.ji.lviv.ua/n24texts/kis-oksana.htm

Шеремет Ірина Іванівна
... Походження, етнічна, гендерна приналежність
як аскриптивні фактори покоління ...
www.sociology.kharkov.ua/docs/chten_01/sheremet.doc
Selected response from:

Ludwig Chekhovtsov
Grading comment
Фундаментальна відповідь.
Дякую всім учасникам!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2аскриптивний (-на, -не, -ні)Ludwig Chekhovtsov
4традиційної, загальноприйнятної
Alexander Onishko
2 +2приписаний чи приписуваний (той, що приписується)
Jarema


  

Answers


37 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
аскриптивний (-на, -не, -ні)


Explanation:
Іґорь Кон
... 1. Маскулінність як дескриптивна, описова категорія означає сукупність поведінкових і психічних рис, властивостей і особливостей, об’єктивно притаманних чоловікам на відміну від жінок.

2. Маскулінність як аскриптивна категорія позначає один з елементів символічної культури суспільства, сукупність соціальних уявлень, установок і вірувань про те, чим є чоловік, які якості йому приписують.

3. Маскулінність як прескриптивна категорія – це система приписів, які мають на увазі не середньостатистичного, а ідеального “справжнього” чоловіка, нормативний еталон чоловічости. ...
www.ji.lviv.ua/n27texts/kon.htm

Дослідження націй ...
... На думку соціологів та антропологів, які вивчають загальні підстави формування соціальних, етнічних і національних груп, особливістю націй тут є поєднання аскриптивних ідентичностей (племінних, расових, етнічних) та договірних (територіально-політичних, громадянських, таких, що виникають на підставі добровільного приєднання). На цій основі виникає певний змішаний тип солідарності (і ідентичності), що єднає людей навкруг культурного ядра, осердя, передбачаючи також “включення”, інтеграцію зовнішніх груп. Як відзначав ще в 70-ті роки Д. Горовіц, і аскриптивна, й добровільна (громадянська) ідентичність є до певної міри відносними поняттями (оскільки у першій присутній значний момент вибору, а друга частіше пов’язана з походженням, ніж з індивідуальним вибором, який завжди може наштовхнутись на ті чи інші перешкоди) ...
www.politics.lviv.ua/nations/nationalism.html



--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 19:49:35 (GMT)
--------------------------------------------------

СОЦИОЛОГИЯ КУЛЬТУРЫ:
... Социальные статусы имеют аскриптивный характер[1]
Аскриптивный (от англ ascription - приписывание) - термин, введенный Р. Линтоном для обозначения одной из альтернатив социальных ориентаций, составляющих оппозицию приписывание - достижение (ascription - achievement) Об индивиде можно судить или соответственно вести себя по отношению к нему, ориентируясь либо на приписанные ему качества (возраст, пол, престиж, цвет кожи и т.д. ), либо на его реальное поведение и успехи (как представителя профессии, гражданина, налогоплательщика и т.д.) Эти понятия широко применяются для характеристики социальных статусов, то есть в качестве критериев стратификации При этом предполагается, что социальный статус личности в развитых индустриальных обществах во всe возрастающей степени определяется его реальными успехами (ориентация на достижение) чем аскриптивными признаками (приписывание)...
www.auditorium.ru/books/301/IONIN_chapter101.html

Prolegomena to Political Sociology of Leninism Part 1
... Ленінізм, що виник як реакція на умови національної залежності в традиціоналістських статусних суспільствах (тьоннісовські спільноти або переферійні і напівпереферійні країни у термінології світ-системного аналізу) запропонував програму розвитку, яка містила атаку на \"приписний\" (ascriptive) характер суспільств, на той же час будучи протилежною за змістом формально-класовій соціальній диференціації Заходу...
www.unl.ac.uk/ukrainecentre/WP/18.html


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 19:51:10 (GMT)
--------------------------------------------------

Глоссарий.ru
... Ascriptive mechanical solidarity
Аскриптивная механическая солидарность - по Э.Дюркгейму - доминировавший в архаическом обществе тип социальной солидарности, основанный:
- на однородности ценностных ориентаций и типов поведения индивидов;
- на социальном принуждении и верности традициям....
www.glossary.ru/cgi-bin/ gl_exs2.cgi?ROh$lxyilttu-_qutuso,lxqol!(uwsg.oo - 44k

Часть 1
... принято различать «предписанный статус» (относящийся к таким атрибутам личности, которые слабо или вообще не контролируются, например раса, пол или возраст) и «достигнутый статус» (относящийся к позиции, которая может быть достигнута личностью, например через конкуренцию в сфере образования). ...
www.socnet.narod.ru/library/authors/ Ilyin/neravenstvo/1.htm


--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-04 20:53:16 (GMT)
--------------------------------------------------

Оксана Кісь
... аскриптивні вікові властивості, чи то вікові
стереотипи – риси і властивості ...
www.ji.lviv.ua/n24texts/kis-oksana.htm

Шеремет Ірина Іванівна
... Походження, етнічна, гендерна приналежність
як аскриптивні фактори покоління ...
www.sociology.kharkov.ua/docs/chten_01/sheremet.doc


Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 355
Grading comment
Фундаментальна відповідь.
Дякую всім учасникам!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariana Prokopovych: нікуди не дінешся ;-)
2 hrs
  -> То ж бо й є. Дякую, Мар'яно !

agree  Ol_Besh
23 hrs
  -> Thanks !

45 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
приписаний чи приписуваний (той, що приписується)


Explanation:
приписаний чи приписуваний (той, що приписується).

Можливо так.

Гляньте цей лінк. Сподіваюсь, що допоможе.

Соціологічні погляди Е.Дюркгейма. Він створив концепцію - Ascriptive mechanical solidarity-

Приписування вищої цінності суспільству й інтересам суспільства як цілого;
- Приписування вищої цінності достоїнству індивіда, рівності можливостей, трудовій етиці і соціальній справедливості;


Аскриптивний ascriptive - мабуть що краще було б зупинитись на ПРИПИСАНИЙ.

Але вирішуйте.





    Reference: http://referats.cherkassy.org/viewpage601.html
Jarema
Ukraine
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 222

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kirill Semenov: только хотел написать "той, що приписується". Приписываемый или предписываеый по-русски
4 mins

agree  Mariana Prokopovych: але, можливо, в інших контекстах, тут контекст трохи розмитий
2 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
традиційної, загальноприйнятної


Explanation:
hope this helps

Alexander Onishko
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in pair: 250