KudoZ home » English to Ukrainian » Government / Politics

Rogue state

Ukrainian translation: країна-парія


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Rogue state
Ukrainian translation:країна-парія
Entered by: Mihailolja

23:05 Aug 1, 2004
English to Ukrainian translations [Non-PRO]
Government / Politics
English term or phrase: Rogue state
I've always wanted to know how this term is translated into Ukrainian. Any suggestions very welcome. ( Personal Interest question,it is not for work )

http://www.zmag.org/chomsky/articles/z9804-rogue.html
Mihailolja
United Kingdom
країна-парія
Explanation:
КАРЛОС ПАСКУАЛЬ:
... Якщо країна-парія володіє зброєю масового знищення...
www.zn.kiev.ua/nn/show/436/38024

POSTUP/BRAMA
... одна країна в односторонньому порядку визначає
країни-парії ...
postup.brama.com/020221/24_7_1.html

ВІД НАЦІОНАЛЬНОЇ ДО МІЖНАРОДНОЇ ...
... розшарування світу на дуже багаті країни і країни-"парії". ...
www.niss.gov.ua/book/rozdil/rozd22.htm

УКРАЇНСЬКІ ДРУЗІ САДДАМА ХУСЕЙНА. ...
Десять років керівництво Іраку, країни-парії,
намагається домогтися зняття санкцій ...
www.zn.kiev.ua/nn/show/373/33222/

Гайдерпаніка
... Він ніде не знайшов підтримки поза межами
Австрії, крім країни-парії Югославії ...
www.ji.lviv.ua/n16texts/darchuk.htm

Львівська Газета
... Терористи, країни-парії, слабкі країни без стабільного керівництва... ...
online.gazeta.lviv.ua/2003/ 06/23/

Ukrainian daily newspaper "The Day"
... не сприймаємо такого підходу, коли без доказів
визначаються країни-парії ...
www.day.kiev.ua/2002/34/den-pln/dp3.h
Selected response from:

Ludwig Chekhovtsov
Grading comment
Дуже вдячні за відповіді. Приємно було спостерігати за інтелігентним розвитком дискусії. Ще більше приємно, що почули ваше власне ставлення до перекладу і пропозиції щодо доречності або ж відповідності пропонованого у ЗМІ терміну.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1країна-паріяLudwig Chekhovtsov
4 +1"держава-негідник"
Sergey Strakhov
5злочинна держава (країна) / держава-злочинець
Vladimir Dubisskiy
4держава-парія
Vladimir Chumak


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
rogue state
"держава-негідник"


Explanation:
це точнiший переклад, ніж російське "страны-изгои": Сюди "вигнанець" зовсім не пасує IMHO. До речі, німецькою мовою цей політичний неологізм дослівно буде також "der Schurkenstaat", тобто "держава-негідник".
Хоча мені цей вислів не дуже подобається:(

Sergey Strakhov
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mariana Prokopovych: цілковито згідна з усім!
2 hrs
  -> Дякую, Маріано!:)

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
rogue state
країна-парія


Explanation:
КАРЛОС ПАСКУАЛЬ:
... Якщо країна-парія володіє зброєю масового знищення...
www.zn.kiev.ua/nn/show/436/38024

POSTUP/BRAMA
... одна країна в односторонньому порядку визначає
країни-парії ...
postup.brama.com/020221/24_7_1.html

ВІД НАЦІОНАЛЬНОЇ ДО МІЖНАРОДНОЇ ...
... розшарування світу на дуже багаті країни і країни-"парії". ...
www.niss.gov.ua/book/rozdil/rozd22.htm

УКРАЇНСЬКІ ДРУЗІ САДДАМА ХУСЕЙНА. ...
Десять років керівництво Іраку, країни-парії,
намагається домогтися зняття санкцій ...
www.zn.kiev.ua/nn/show/373/33222/

Гайдерпаніка
... Він ніде не знайшов підтримки поза межами
Австрії, крім країни-парії Югославії ...
www.ji.lviv.ua/n16texts/darchuk.htm

Львівська Газета
... Терористи, країни-парії, слабкі країни без стабільного керівництва... ...
online.gazeta.lviv.ua/2003/ 06/23/

Ukrainian daily newspaper "The Day"
... не сприймаємо такого підходу, коли без доказів
визначаються країни-парії ...
www.day.kiev.ua/2002/34/den-pln/dp3.h


Ludwig Chekhovtsov
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Дуже вдячні за відповіді. Приємно було спостерігати за інтелігентним розвитком дискусії. Ще більше приємно, що почули ваше власне ставлення до перекладу і пропозиції щодо доречності або ж відповідності пропонованого у ЗМІ терміну.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mykhailo Kolaichuk: саме так
4 hrs
  -> Дякую, Михайле !

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rogue state
держава-парія


Explanation:
... У зв'язку з цим не дивно, що Україна позначена у "чорному списку" ЄС. **Держава-парія** Білорусія добре представляє почуття ізоляції. Останнім часом охолонули раніше тісні стосунки з Росією, правильніше говорити з президентом Путіним. ...
http://www.pravda.com.ua/archive/?20712-3-print

... які входять до складу ООН, є недемократичними, а часто-густо й відверто тоталітарними, а також **держави-парії**, що дають притулок терористичним угрупованням.На жаль, заклики до термінового реформування інститутів ООН, і насамперед Ради Безпеки, відкидаються та не реалізуються. ...
http://kyiv.osp.com.ua/?newsid=4462

Vladimir Chumak
Australia
Native speaker of: Native in UkrainianUkrainian, Native in RussianRussian
PRO pts in category: 4

18 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
rogue state
злочинна держава (країна) / держава-злочинець


Explanation:
Спочатку я пропонував "аберантна держава" [від aberrant
аномальний; той, що відходить від норми; ] (то може вірно за змістом, але підходить більше для якогось матеріалу з соціології) від aberrant
аномальний; той, що відходить від норми;

"Парія" - на мій погляд тут взагалі не підходить (як і россійський "изгой").
То країни, які мають аномалії у розвитку (законодавстві), відходять від нормального шляху розвитку...
Чому ж вони "негідники"? Бандити скоріше...

І чому вони "парії"? Парії, то ті, хто не є погані, але їх чомусь не приймають до себе інші (може через те, що вони бідні та брудні). Але деякі roque країни не приймають (скажимо до Європейського співтовариства) через те, що вони мають аберрації (відхилення) у законодавстві, тощо.

Потім я знайшов це:
http://www.zmag.org/chomsky/articles/z9804-rogue.html

Rogue States

The concept "rogue state" is highly nuanced. The U.S. does not
fall into the category despite its terrorist attacks against Cuba for close to 40 years.

Пропоную:

Злочинна держава (країна)

або
Держава-злочинець




Vladimir Dubisskiy
United States
Works in field
Native speaker of: Native in RussianRussian, Native in UkrainianUkrainian