KudoZ home » Finnish to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

esiohjaus

Swedish translation: pilotstyrning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Finnish term or phrase:esiohjaus
Swedish translation:pilotstyrning
Entered by: Reino Havbrandt

11:20 Feb 15, 2007
Finnish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Sopmaskin
Finnish term or phrase: esiohjaus
Sähköisten toimilaitteiden ohjaus tulee kytkeä niin, että virtalukon kautta suoritettu virran katkaisu katkaisee myös toimilaitteiden virran ja esiohjauksen sekä nollaa ohjelmallisesti kytketyt toiminnat.

Styrningen av elkomponenterna ska anslutas så, att när tändningslåset slås av ska strömmen brytas även till komponenterna och förstyrninge #, samt att programstyrda funktioner ska nollställas.
Reino Havbrandt
Sweden
pilotstyrning
Explanation:
har jag själv använt för "esiohjaus"

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2007-02-16 10:01:22 GMT)
--------------------------------------------------

"Pilot-, indirekt eller förstyrning av en ventil är olika namn på samma begrepp." sägs det i ref ";www.md.kth.se/body/edu/mme/4F1343/tentor/maj-02.pdf".
Jag föredrar pilotstyrning då man även kan tala om pilotventiler, medan "förstyrventiler" eller "indirekta styrventiler" inte är lika bra.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
tack
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4pilotstyrningmyrwad
3förstyrningKjelle


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
förstyrning


Explanation:
är ett alternativ, pilotstyning torde också vara ok

Kjelle
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
pilotstyrning


Explanation:
har jag själv använt för "esiohjaus"

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2007-02-16 10:01:22 GMT)
--------------------------------------------------

"Pilot-, indirekt eller förstyrning av en ventil är olika namn på samma begrepp." sägs det i ref ";www.md.kth.se/body/edu/mme/4F1343/tentor/maj-02.pdf".
Jag föredrar pilotstyrning då man även kan tala om pilotventiler, medan "förstyrventiler" eller "indirekta styrventiler" inte är lika bra.

myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 52
Grading comment
tack