KudoZ home » Finnish to Swedish » Automotive / Cars & Trucks

Ajotilapirros

Swedish translation: (eng) tractive force / speed diagram


12:23 Feb 16, 2007
Finnish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Automotive / Cars & Trucks / Sopmaskin
Finnish term or phrase: Ajotilapirros
k
Reino Havbrandt
Sweden
Swedish translation:(eng) tractive force / speed diagram
Explanation:
Kovasti hyvin tiedän, miltä ajotilapiirros näyttää. Sitä tutkiskeltiin Porin teknillisessä koulussa 70-luvulla, kun siellä opiskelin.

Kysymys on käyrästöstä, jossa esitetään auton vetovoima pyörillä eri vaihteilla nopeuden funktiona. Englanniksi se on 'tractive force /speed diagram'.

Ajotilapiirroksesta löytyy suomeksi tekstiä täältä http://huumarsalo.com/amk/ajotilapiirros.pdf
tosin siinä ei ole ajotilapiirroksesta yhtään kovin hyvää kuvaa (liitteenä kerrotaan ajotilapiirroksen olevan, mutta liitettä ei ole pantu nettiin)

Tältä saksankieliseltä saitilta (Seite 2)
http://www.c-na.de/media/files/download/veranst/DES/ueb.pdf
löytyy ajotilapiirroksesta (saks. Zugkraft/Geschwindigkeitsdiagramm) havainnollisempi kuva

Yritin guuglata ruotsinkielisille sivuille 'drivkraft-hastighet diagram', mutta eipä tullut hittejä.
Selected response from:

Timo Lehtilä
Finland
Grading comment
Tack! Körlägesdiagram kan det kanske vara
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3(eng) tractive force / speed diagramTimo Lehtilä
3 -1ritning över kupeKjelle


Discussion entries: 1





  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(eng) tractive force / speed diagram


Explanation:
Kovasti hyvin tiedän, miltä ajotilapiirros näyttää. Sitä tutkiskeltiin Porin teknillisessä koulussa 70-luvulla, kun siellä opiskelin.

Kysymys on käyrästöstä, jossa esitetään auton vetovoima pyörillä eri vaihteilla nopeuden funktiona. Englanniksi se on 'tractive force /speed diagram'.

Ajotilapiirroksesta löytyy suomeksi tekstiä täältä http://huumarsalo.com/amk/ajotilapiirros.pdf
tosin siinä ei ole ajotilapiirroksesta yhtään kovin hyvää kuvaa (liitteenä kerrotaan ajotilapiirroksen olevan, mutta liitettä ei ole pantu nettiin)

Tältä saksankieliseltä saitilta (Seite 2)
http://www.c-na.de/media/files/download/veranst/DES/ueb.pdf
löytyy ajotilapiirroksesta (saks. Zugkraft/Geschwindigkeitsdiagramm) havainnollisempi kuva

Yritin guuglata ruotsinkielisille sivuille 'drivkraft-hastighet diagram', mutta eipä tullut hittejä.


Timo Lehtilä
Finland
Specializes in field
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tack! Körlägesdiagram kan det kanske vara

3 days20 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
ritning över kupe


Explanation:
Är inge motorman, men:
förararens utrymme --> kupe (med apostr.), antar piirros, och kommer till det mitt svar.

Kjelle
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Timo Lehtilä: Uskallan vahvasti epäillä tätä. Yksikään Googlen hiteistä ei osu muuhun kuin tuohon esittämääni "tractive force / speed diagram"iin.
22 hrs