KudoZ home » Finnish to Swedish » Surveying

takanäyttö

Swedish translation: (ks. selitys)


15:51 Aug 31, 2008
Finnish to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Surveying
Finnish term or phrase: takanäyttö
Bruksanvisning för en radar som används vid jakt:

Joskus laitteessa voi olla hieman takanäyttöä johtuen mittausolosuhteista. Jos takanäyttöä on paljon (4.5 lediä) tutkitaan vastaanotinta tarkemmin.

Tack på förhand!
Heidi Sandberg
Spain
Swedish translation:(ks. selitys)
Explanation:
Suuntimalaitteessa on antenni, jonka vastaanottama signaali on suurin silloin, kun se on suunnattuna kohtisuoraan radioaaltojen tulosuuntaa vastaan. Tämä signaali on kuitenkin kohtalaisen iso myös silloin kun antenni on suunnattu täysin vastakkaiseen suuntaan. On teknisesti aika vaikeaa eliminoida tämä täysin vastakkaisen suunnan signaali. Olettaisin (kohtuullisella varmuudella) että metsästäjät käyttävät juuri tästä vastakkaissuunnan (eli siis täysin väärän suunnan) signaalista nimitystä 'takanäyttö'. En osaa sanoa, mikä voisi olla vastaava ilmaus ruotsiksi, mutta toivottavasti tästäkin vastauksesta on sinulle apua.
Selected response from:

Timo Lehtilä
Finland
Grading comment
Kiitos selityksestä! valitsin "motsatt signal".
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5signaaliproject manager
3(ks. selitys)Timo Lehtilä


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
(ks. selitys)


Explanation:
Suuntimalaitteessa on antenni, jonka vastaanottama signaali on suurin silloin, kun se on suunnattuna kohtisuoraan radioaaltojen tulosuuntaa vastaan. Tämä signaali on kuitenkin kohtalaisen iso myös silloin kun antenni on suunnattu täysin vastakkaiseen suuntaan. On teknisesti aika vaikeaa eliminoida tämä täysin vastakkaisen suunnan signaali. Olettaisin (kohtuullisella varmuudella) että metsästäjät käyttävät juuri tästä vastakkaissuunnan (eli siis täysin väärän suunnan) signaalista nimitystä 'takanäyttö'. En osaa sanoa, mikä voisi olla vastaava ilmaus ruotsiksi, mutta toivottavasti tästäkin vastauksesta on sinulle apua.

Timo Lehtilä
Finland
Native speaker of: Finnish
PRO pts in category: 2
Grading comment
Kiitos selityksestä! valitsin "motsatt signal".

4 days   confidence: Answerer confidence 5/5
signaali


Explanation:
signaali

project manager
Native speaker of: Native in FinnishFinnish, Native in SwedishSwedish
Notes to answerer
Asker: Tack! Jag valde "motsatt signal" till slut.