KudoZ home » Flemish to French » Human Resources

zelfinzicht

French translation: connaissance de soi


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Flemish term or phrase:zelfinzicht
French translation:connaissance de soi
Entered by: Catherine Lenoir

13:23 Mar 15, 2007
Flemish to French translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
Flemish term or phrase: zelfinzicht
Hierbij aansluitend een klassieker in het lijstje van interesses van mensen: time management. We zijn er allemaal in geïnteresseerd, maar we doen er vaak zo weinig mee. Let eens op – startend vanuit onze ***zelfinzichten*** – hoe we met onze mails omgaan, met vergaderingen, hoelang we in de file staan, hoeveel tijd we aan de koffiemachine staan (aangename en nuttige tijd maar soms ook verspilde tijd), enz. Let ook eens op hoeveel tijd we slechts besteden aan het eten, hoeveel tijd we voor de tv «hangen», hoe we «rushen» van het één naar het ander, enz. Sta eens bewust stil bij je tijd en probeer er conclusies uit te trekken naar: «dat niet meer» en «dat zeker wel».
Catherine Lenoir
connaissance de soi
Explanation:
*
Selected response from:

Joëlle Rouxel - Billiaert
France
Grading comment
merci
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2connaissance de soi
Joëlle Rouxel - Billiaert
3introspection
bernadette schumer


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
introspection


Explanation:
une possibilité

bernadette schumer
Luxembourg
Specializes in field
Native speaker of: French
PRO pts in category: 8

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
connaissance de soi


Explanation:
*

Joëlle Rouxel - Billiaert
France
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in category: 4
Grading comment
merci

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Pasteur: plutôt oui
1 min
  -> Merci !

agree  Yves Cromphaut
18 hrs
  -> Merci, Yves !