KudoZ home » Flemish to German » Transport / Transportation / Shipping

op kade gebleven

German translation: auf der Laderampe geblieben (noch verladen)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
Flemish term or phrase:op kade gebleven
German translation:auf der Laderampe geblieben (noch verladen)
Entered by: Stephanie Wloch

21:58 Jul 4, 2004
Flemish to German translations [PRO]
Bus/Financial - Transport / Transportation / Shipping
Flemish term or phrase: op kade gebleven
Voorbeeld voor KPI-code in een tabel
voorbeeld van wat allemaal mis kan gaan met een levering
staat in dezelfde categorie als
breuk/diefstal/fout transport

Dit is mijn absolute favoriet! Nergens wat over te vinden (behalve in havens)
Ik neem niet aan dat in Belgie alle goederen via de haven(s) aangevoerd worden.

Zou dit niet ook een geschikte uitdrukking kunnen zijn voor een meisken dat tevergeefs op haar matroos wacht?
Stephanie Wloch
Germany
laderampe
Explanation:
elk depot, warenhuis,overslagbedrijf, fabriek enz. heeft een kade nml. de los- of laadkade, m.i. wordt er bedoeld dat de goederen vergeten te laden zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 34 mins (2004-07-05 04:33:06 GMT)
--------------------------------------------------

terminus, railhead, Entladeanlage Unloading installation Entladerampe Unloading platform ... connection Kopframpe End-loading platform Laderampe Loading platform
www.worldrailfans.org/ Germany/DictionaryAppendices.shtml - 28k
Selected response from:

rodi
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3laderamperodi
2am Kai zurückgeblieben
Henk Peelen


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
laderampe


Explanation:
elk depot, warenhuis,overslagbedrijf, fabriek enz. heeft een kade nml. de los- of laadkade, m.i. wordt er bedoeld dat de goederen vergeten te laden zijn.

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs 34 mins (2004-07-05 04:33:06 GMT)
--------------------------------------------------

terminus, railhead, Entladeanlage Unloading installation Entladerampe Unloading platform ... connection Kopframpe End-loading platform Laderampe Loading platform
www.worldrailfans.org/ Germany/DictionaryAppendices.shtml - 28k

rodi
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

6 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
am Kai zurückgeblieben


Explanation:
Volgens mij gewoon letterlijk wat er staat.

Mocht het op het meiske slaan, dan heeft ze hier als vervanging voor haar matroos een roos zonder doornen: een beetje jong nog, maar al even eenzaam op de kade achtergebleven

Internetreferentie:
"Sag Mama, ich komme mit dem nächsten Boot zurück", ruft er einem anderen kleinen Jungen zu, der am Kai zurückgeblieben ist.

--------------------------------------------------
Note added at 2004-07-05 08:58:02 (GMT)
--------------------------------------------------

\'Op de kade achtergebleven\' hoeft niet te betekenen dat er 3 meter van het water af nog een palletje met goederen staat, maar dat het artikel ergens op de kade, hoogswaarschijnlijk in een loods, pakhuis, veemhuis of zo is achtergebleven. Heel misschien nog ruimer: \'ergens in de haven\' of zelfs \'in het havengebied\' en dus eigenlijk \'op het land\'.


    Reference: http://www.caiman.de/brasil/sindbad/sindbaddt.shtml
Henk Peelen
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch