KudoZ home » French to Danish » Education / Pedagogy

humanités - cycle supérieur

Danish translation: gymnasiet, ja endog i videregående uddannelser


18:18 Mar 14, 2007
French to Danish translations [PRO]
Social Sciences - Education / Pedagogy / Belgian school system
French term or phrase: humanités - cycle supérieur
... au moment du passage des enfants en humanités, voire dans le cycle supérieur ...

This seems to refer to school levels, but I cannot quite figure out if these terms correspond to what we in France call

le collège - le lycée or if it should be le lycée - la fac
xxxF Schultze
United States
Danish translation:gymnasiet, ja endog i videregående uddannelser
Explanation:
Hej flemming

Fra B&H:
humanités (pl) (i Belgien) gymnasium, gymnasieundervisning.

Jeg ved ikke, hvordan konteksten i øvrigt er, så jeg vil undlade at komme med yderligere forslag til oversættelse af sætningen.


Men se også linket.
Selected response from:

Peter Adolph
Grading comment
Tak for hjælpen. Det ser ud som om humanités svarer til klassetrin 7-12. Det dækker også mat./nat.videnskablig retning. Cycle supérieur svarer til trin 10-12.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4gymnasiet, ja endog i videregående uddannelser
Peter Adolph
3humaniora - universitetsniveauKarin Rosenbom


  

Answers


44 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gymnasiet, ja endog i videregående uddannelser


Explanation:
Hej flemming

Fra B&H:
humanités (pl) (i Belgien) gymnasium, gymnasieundervisning.

Jeg ved ikke, hvordan konteksten i øvrigt er, så jeg vil undlade at komme med yderligere forslag til oversættelse af sætningen.


Men se også linket.



    Reference: http://www.easyexpat.com/bruxelles_fr/ecole_systeme-scolaire...
Peter Adolph
Native speaker of: Native in DanishDanish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tak for hjælpen. Det ser ud som om humanités svarer til klassetrin 7-12. Det dækker også mat./nat.videnskablig retning. Cycle supérieur svarer til trin 10-12.

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
humaniora - universitetsniveau


Explanation:
Kære Flemming,

Mon ikke du har fundet en løsning via den fine belgiske hjemmeside, som Peter har fundet?

Der kan åbenbart være tale om en klassisk-sproglig linje på gymnasieniveau, men der kunne også, alt efter konteksten, være tale om humaniora på universitetsniveau.

Bon, j'espère que tu trouveras une solution.

Karin Rosenbom
Specializes in field
Native speaker of: Native in DanishDanish