KudoZ home » French to Dutch » Advertising / Public Relations

figure de proue

Dutch translation: pronkstuk, parel(tje), paradepaardje


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:figure de proue
Dutch translation:pronkstuk, parel(tje), paradepaardje
Entered by: Ingeborg Gonizzi

13:14 Feb 20, 2009
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Advertising / Public Relations / Uit reclamefolder voor inbouwkachels
French term or phrase: figure de proue
Nouvelle figure de proue de la gamme...........

ik weet dat het boegbeeld betekent, maar dat kun je hier niet zo gebruiken. Hebben jullie nog een creatieve suggestie?
Alvast dank!
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
pronkstuk, parel(tje), paradepaardje
Explanation:
Een paar suggesties:
het nieuwe pronkstuk van het assortiment
pareltje
paradepaardje
Selected response from:

Tineke Pockelé
Belgium
Grading comment
Hartelijk dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5pronkstuk, parel(tje), paradepaardje
Tineke Pockelé
3trotsErik Boers


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
pronkstuk, parel(tje), paradepaardje


Explanation:
Een paar suggesties:
het nieuwe pronkstuk van het assortiment
pareltje
paradepaardje

Tineke Pockelé
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 16
Grading comment
Hartelijk dank!
Notes to answerer
Asker: Dank je wel, zo krijg ik weer inspiratie ;-)


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erik Boers: Pronkstuk vind ik wel goed. Eventueel "van ons assortiment".
5 mins
  -> Bedankt, Erik.

agree  Carolien de Visser: paradepaardje vind ik ook mooi
33 mins
  -> Merci.

agree  Michaël Temmerman
36 mins
  -> Bedankt.

agree  Jan Messchendorp
59 mins
  -> Merci.

agree  Odette Jonkers: vooral paradepaardje is mooi
5 hrs
  -> Merci!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
trots


Explanation:
De nieuwe trots van ons assortiment.

Erik Boers
Belgium
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch