KudoZ home » French to Dutch » Agriculture

pompes à museaus

Dutch translation: weidepomp / drinkbak


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:pompes à museaus
Dutch translation:weidepomp / drinkbak
Entered by: Anneken

07:11 Apr 2, 2004
French to Dutch translations [PRO]
Agriculture
French term or phrase: pompes à museaus
Le XXX, soucieux du problème, propose aux agriculteurs, aux communes et aux particuliers, de limiter les apports organiques en élaguant les branches au-dessus des mares, en aménageant des clôtures et en installant des abreuvoirs empierrés ou des pompes à museau, pour concilier intérêt écologique et usage agricole.

Ik weet perfect wat er bedoeld wordt, maar ik heb geen flauw idee hoe deze drinkinstallaties voor koeien e.d. in het Nederlands heten. Hartelijk dank voor jullie hulp.
Anneken
weidepomp / drinkbak
Explanation:
je vindt nog andere links hoor. Het principe is de weidepomp, vaak met een drinkbak aan. De weidepomp op zich is voor paarden, maar voor koeien zit daar een drinkbak aan. Als je dan echt heel duidelijk wil zijn ; drinkbak met weidepomp.

http://nl.huis-en-tuin.oase-pumpen.com/htmln/index.php?sid=9...
http://www.kenisnv.be/dutch/infopomp.html
Selected response from:

Marc Van Gastel
Belgium
Grading comment
Bedankt, dit is precies wat ik zocht!
Groetjes,

Ann
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2weidepomp / drinkbak
Marc Van Gastel
4een pomp, door de dieren met hun hoofd bediendTony Vandenborn


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
een pomp, door de dieren met hun hoofd bediend


Explanation:
Hoi Ann
Het gaat om drinkinrichtingen, waarbij de dieren met hun hoofd tegen een soort grote schakelaar drukken, en daardoor de pomp activeren... Ik denk niet dat je het in één woord kan samen vatten, ken er alleszins geen term voor. Misschien best omschrijven dus !

Tony Vandenborn
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch

38 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
pompes ?museaus
weidepomp / drinkbak


Explanation:
je vindt nog andere links hoor. Het principe is de weidepomp, vaak met een drinkbak aan. De weidepomp op zich is voor paarden, maar voor koeien zit daar een drinkbak aan. Als je dan echt heel duidelijk wil zijn ; drinkbak met weidepomp.

http://nl.huis-en-tuin.oase-pumpen.com/htmln/index.php?sid=9...
http://www.kenisnv.be/dutch/infopomp.html


    Reference: http://www.westrienen.nl/33991.html
    Reference: http://www.peren-breuer.be/Doc_Pdf/Lister_NL.pdf
Marc Van Gastel
Belgium
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt, dit is precies wat ik zocht!
Groetjes,

Ann

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katleen Burm: Weidepomp.
7 mins

agree  Bram Poldervaart: supernova
2 hrs