KudoZ home » French to Dutch » Architecture

escalier à double volée

Dutch translation: bordes met dubbele trap


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:escalier à double volée
Dutch translation:bordes met dubbele trap
Entered by: Joris Bogaert

08:47 May 22, 2005
French to Dutch translations [PRO]
Architecture
French term or phrase: escalier à double volée
Tekst: La façade sur le jardin se caractérise par un escalier à double volée, rappel des hôtels parisiens.

Context: Beschrijving van historische gebouwen (architectuur).

Wat moet ik mij hier bij voorstellen? Dta de gevel die op de tuin uitgeeft gekenmerkt wordt door een verbindingsgang op een bovenverdieping, waarop de trap uitkomt? En wat moet ik dan met die 'double' aanvangen?
Joris Bogaert
Italy
zie uitleg
Explanation:
volgens mij wordt er een bordes met dubbele trap bedoeld dus zowel L/R te gebruiken, beste vb. hiervan zijn sommige oude stadhuizen waarvan de ingang zich infeite op de eerste verdieping bevindt
Selected response from:

rodi
Belgium
Grading comment
Bedankt! Ik had jullie écht allemaal punten willen geven, jammergenoeg kan dat niet. Ik heb het antwoord van Rodi uitgekozen omwille van de uitvoerige uitleg, maar mijn dank gaat evenzeer naar Elene en Gerard uit.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1dubbele trapElène Klaren
2 +2dubbele trap
Gerard de Noord
2 +1zie uitlegrodi


Discussion entries: 1





  

Answers


36 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +2
escalier à double volée
dubbele trap


Explanation:
Niet zo mooi als in het Frans.


    Reference: http://www.decofinder.com/cp/fr/produits/12/1821/escalier_a_...
Gerard de Noord
France
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 11

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elène Klaren: haha die had ik ook!
1 min

agree  Tea Fledderus
4 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
escalier à double volée
dubbele trap


Explanation:
zie plaatjes


    Reference: http://www.decofinder.com/df/fr/produits/12/1821/escalier_a_...
    Reference: httphttp://www.belgiumview.com/belgiumview/viewpage.php4?cod...
Elène Klaren
Native speaker of: Native in DutchDutch

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gerard de Noord: ;-)
1 min

41 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
escalier à double volée
zie uitleg


Explanation:
volgens mij wordt er een bordes met dubbele trap bedoeld dus zowel L/R te gebruiken, beste vb. hiervan zijn sommige oude stadhuizen waarvan de ingang zich infeite op de eerste verdieping bevindt

rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Bedankt! Ik had jullie écht allemaal punten willen geven, jammergenoeg kan dat niet. Ik heb het antwoord van Rodi uitgekozen omwille van de uitvoerige uitleg, maar mijn dank gaat evenzeer naar Elene en Gerard uit.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Elène Klaren: dat waar de trappen heen leiden, dat balkonachtige ding, dat is het bordes
1 hr