KudoZ home » French to Dutch » Architecture

cheminée avec insert

Dutch translation: schoorsteen met inbouwhaard


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:cheminée avec insert
Dutch translation:schoorsteen met inbouwhaard
Entered by: xxxNicolette Ri

22:24 Dec 9, 2004
French to Dutch translations [Non-PRO]
Architecture
French term or phrase: cheminée avec insert
in een woning - niet echt een open haard maar met een stuk erin gebouwd, zoals de twee plaatjes in http://janigou.free.fr/
Bestaat daar een NL term voor? Vast bedankt
xxxNicolette Ri
schoorsteen met inbouwhaard
Explanation:
De Silva inbouwhaard is nu ook verkrijgbaar als schoorsteengebonden toestel, de bijpassende schouwen treft u bij de gesloten verbranding.
Selected response from:

rodi
Belgium
Grading comment
Dank je wel, het plaatje lijkt precies op wat ik bedoel. Ik denk dat "insert kachel" uit het FR vertaald is door iemand die ook geen oplossing bij de hand had.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3schoorsteen met inbouwhaardrodi
3schouw met insert kachelElisabeth Toda-v.Galen


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cheminée avec insert
schouw met insert kachel


Explanation:
Kan geen enkele referentie vinden aan een Nederlands woord voor onze "insert" maar er zijn wel referenties met insert kachel...

Referentie nr. 2688
... Rustig gelegen, mooi uitzicht (Nievre 58) Indeling bgg: Woonkamer 30m2, schouw met insert kachel keuken 20m2, 2 kamers, badkamer - wc, nog in te richten zolder. ...
www.maison.nl/bourgogne/2688.htm

De molen van Thonas vakantiehuis in de Cevennen
... Een badkamer met wastafel, douche en bidet en wasmachine. Een woon/eet-kamer met "insert"-kachel, tv, satelliet-ontvanger en een 2-persoons bedbank. ...
causses-cevennes.com/moulindethonas/vakantiehuis.htm

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Jan Willem van Dormolen: Of het de officiële naam is, weet ik niet, maar àls het zo is, dan moet degene die dat verzonnen heeft gefusilleerd worden. Jakkes, wat een lelijk woord!
8 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
cheminée avec insert
schoorsteen met inbouwhaard


Explanation:
De Silva inbouwhaard is nu ook verkrijgbaar als schoorsteengebonden toestel, de bijpassende schouwen treft u bij de gesloten verbranding.



    Reference: http://www.dekachelgigant.nl/contents/nl/d13.html
rodi
Belgium
Native speaker of: Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Dank je wel, het plaatje lijkt precies op wat ik bedoel. Ik denk dat "insert kachel" uit het FR vertaald is door iemand die ook geen oplossing bij de hand had.