KudoZ home » French to Dutch » Art, Arts & Crafts, Painting

hauts bonnets cauchois

Dutch translation: hoge mutsen/hoeden uit de streek omgeving van Caux


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:hauts bonnets cauchois
Dutch translation:hoge mutsen/hoeden uit de streek omgeving van Caux
Entered by: Veerle Gabriels

09:11 Feb 21, 2008
French to Dutch translations [PRO]
Art/Literary - Art, Arts & Crafts, Painting / 19th C fashion
French term or phrase: hauts bonnets cauchois
ik vind wel fotootjes, maar hoe heet zo'n hoedje/muts?
Veerle Gabriels
Belgium
hoge mutsen/hoeden uit de streek omgeving van Caux
Explanation:
hoge mutsen/hoeden uit de streek omgeving van Caux (le pays de Caux)
Selected response from:

Mariette van Heteren
Netherlands
Grading comment
dankuwel!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hoge muts bij de klederdracht uit Caux
Ingeborg Gonizzi
3 +1hoge mutsen/hoeden uit de streek omgeving van Caux
Mariette van Heteren


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
hoge mutsen/hoeden uit de streek omgeving van Caux


Explanation:
hoge mutsen/hoeden uit de streek omgeving van Caux (le pays de Caux)


    Reference: http://www.cnrtl.fr/lexicographie/cauchois
Mariette van Heteren
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in category: 4
Grading comment
dankuwel!
Notes to answerer
Asker:


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Willem van Dormolen: Je bedoelt waarschijnlijk 'streek/omgeving'?
1 hr
  -> ja, bedankt!

54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
hoge muts bij de klederdracht uit Caux


Explanation:
ik heb zelfs een website over klederdrachtmutsen gevonden!


    Reference: http://members.lycos.nl/BarbaravdPeet/
Ingeborg Gonizzi
Netherlands
Works in field
Native speaker of: Native in DutchDutch