KudoZ home » French to Dutch » Art/Literary

desechantee

Dutch translation: ontgoocheld / zonder illusies


11:25 Jul 16, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
Art/Literary
French term or phrase: desechantee
la generation desechantee
Dutch translation:ontgoocheld / zonder illusies
Explanation:
ontgoochelde generatie
generaties zonder illusies.

Past mooi in de donkere jaren '80
De originele song is van Mylène Farmer,

Succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-16 11:29:15 (GMT)
--------------------------------------------------

de volledige tekst staat op http://www.paroles.net/texte/13815
Selected response from:

Serge L
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +6ontgoocheld / zonder illusiesSerge L
5 +1gedesillusioneerd
Bram Poldervaart
3droombeelden ontnemenCamel


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +6
ontgoocheld / zonder illusies


Explanation:
ontgoochelde generatie
generaties zonder illusies.

Past mooi in de donkere jaren '80
De originele song is van Mylène Farmer,

Succes,

Serge L.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-16 11:29:15 (GMT)
--------------------------------------------------

de volledige tekst staat op http://www.paroles.net/texte/13815

Serge L
PRO pts in pair: 520
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxswani
5 mins
  -> Bedankt Swani!

agree  xxxblomguib
9 mins
  -> Bedankt!

agree  stephie
19 mins
  -> Bedankt Stephie!

agree  Els Peleman
40 mins
  -> Bedankt!

agree  Chantal Henno: ja, mijn voorkeur gaat naar 'zonder illusies'
13 days
  -> Dat is iets sterker, inderdaad....

agree  Kathleen Kempeneers
14 days
  -> Bedankt Kathleen!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
gedesillusioneerd


Explanation:
een andere mogelijkheid. Ik heb zelf een lichte voorkeur voor gedesillusioneerd boven ontgoocheld, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Veel hits op google o.a.

een nieuw begin maken' Jorge Eurico, De Angolese schrijver Pepetela, gelouterd met
de Prins Claus Prijs 1999, behoort tot een gedesillusioneerde generatie, die ...

Het is een getuigenis van een gedesillusioneerde (= ontgoochelde) generatie jongeren
die de oorlog heeft meegemaakt: het beeldt uit "wat de tijd de jongeren ...

Bram Poldervaart
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 101

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tea Fledderus
5 days

4 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
droombeelden ontnemen


Explanation:
de jongere generatie ontnomen van het droombeeld

Camel
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 25