KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

accumuler

Dutch translation: 'accumuleren' / (be)houden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:accumuler
Dutch translation:'accumuleren' / (be)houden
Entered by: Evert DELOOF-SYS

14:25 Mar 1, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: accumuler
Bekendmaking halfjaarlijkse beursresultaten

De gehele zin:
acheter(vs. accumuler)
Het betreft hier dus een een advies om te kopen tegenover ?
Jan Duinstra
France
'accumuleren' / (be)houden
Explanation:
kopen (vs (be)houden / of 'accumuleren')

O.m. bij adviesverlening ivm kopen, behouden, verkopen van aandelen

"... Advies : Behouden en bij lagere notering bijkopen. ... aansprakelijk gesteld worden.
Het verhandelen van aandelen gebeurt altijd op eigen risico ..."

home2.planetinternet.be/orchis/nieuws.htm

en

"... Advies, Uitleg, Ned. term. ... gaten houden, voorzichtig aandelen bijkopen; gaat in ... de markt, accumuleren; toevoegen. ... Reduce, tegenovergestelde van Accumulate. Positie ..."

www.bn.nl/news/oth_news_fullarticle/0,3046,39791,00.html
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Bedankt Evert en jij ook Linda!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4'accumuleren' / (be)houden
Evert DELOOF-SYS
4oppottenLinda Ferwerda


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
oppotten


Explanation:
Dit is puur een gok, maar ik denk dat het kopen tegenover oppotten (misschien een midner populaire uitdrukking) is.
Ik hoop dat je hier mee op weg geholpen bent!


Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
'accumuleren' / (be)houden


Explanation:
kopen (vs (be)houden / of 'accumuleren')

O.m. bij adviesverlening ivm kopen, behouden, verkopen van aandelen

"... Advies : Behouden en bij lagere notering bijkopen. ... aansprakelijk gesteld worden.
Het verhandelen van aandelen gebeurt altijd op eigen risico ..."

home2.planetinternet.be/orchis/nieuws.htm

en

"... Advies, Uitleg, Ned. term. ... gaten houden, voorzichtig aandelen bijkopen; gaat in ... de markt, accumuleren; toevoegen. ... Reduce, tegenovergestelde van Accumulate. Positie ..."

www.bn.nl/news/oth_news_fullarticle/0,3046,39791,00.html

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917
Grading comment
Bedankt Evert en jij ook Linda!!