KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

veille technologie

Dutch translation: technologische wake


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:veille technologie
Dutch translation:technologische wake
Entered by: Evert DELOOF-SYS

14:19 Mar 9, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: veille technologie
Sa tâche consiste à pratiquer une veille technologique dans le domaine des
télécommunications.

Pour se tenir au courant, il continue à pratiquer une heure de "veille
technologique" par jour.
Benedicte Annys
technologische wake
Explanation:
Ligt misschien niet voor de hand, of juist wel, maar 'technologische wake' wordt wel aanvaard.
In elk geval een vertaling die 'kort op de bal speelt' en juist is, alhoewel misschien nog niet goed ingeburgerd.

Voorbeeld:

'... Dankzij een aanhoudende technologische wake, bieden de consultants van ARIANE II
u oplossingen die perfect inspelen op de ontwikkeling van uw Internet- en ...'

www.arianeii.com/nl/groupware/groupdrnl.htm
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3technologische wake
Evert DELOOF-SYS
4beïnvloedingssysteem/technologiexuomil


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
technologische wake


Explanation:
Ligt misschien niet voor de hand, of juist wel, maar 'technologische wake' wordt wel aanvaard.
In elk geval een vertaling die 'kort op de bal speelt' en juist is, alhoewel misschien nog niet goed ingeburgerd.

Voorbeeld:

'... Dankzij een aanhoudende technologische wake, bieden de consultants van ARIANE II
u oplossingen die perfect inspelen op de ontwikkeling van uw Internet- en ...'

www.arianeii.com/nl/groupware/groupdrnl.htm

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Moondog: Klinkt niet echt vlot, maar wel aanvaardbaar
2 hrs

agree  Karel Theys
6 hrs

agree  Tea Fledderus
18 hrs

19 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
beïnvloedingssysteem/technologie


Explanation:
http://www.rvtv.nl/data/993457758.pdfautA.T.B.:Automatisch Trein Beïnvloedingssysteem
blz 5
Robert:
Quart. Poste, chambre de veille. - Radar de veille, de surveillance.
Veille automatique : système de sécurité assurant le freinage et l'arrêt automatique des trains, en cas de défaillance du conducteur. - Veille météorologique mondiale (V.M.M.).

In de nederlandse terminologie ligt het accent bij deze aanduiding niet op de eerste fase van het systeem: signaleren (opletten, bewaken, waakzaam zijn) bij bijvoorbeeld onvoldoende reactie van de verantwoordelijke medewerker, maar op de handelingsfase, de actie: het beïnvloeden van het verloop van de actie door technologisch ingrijpen.




xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297