KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

pari de croissance à bêta élevé

Dutch translation: Inzet. ....dat traditiegetrouw inzet op substantiële groei van zijn bèta-potentieel


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:pari de croissance à bêta élevé
Dutch translation:Inzet. ....dat traditiegetrouw inzet op substantiële groei van zijn bèta-potentieel
Entered by: xuomil

08:35 Mar 12, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: pari de croissance à bêta élevé
tekst over de economische herleving in Azië
La reprise des marchés d'actions est cohérente avec le rôle traditionnel de l'Asie comme pari de croissance à bêta élevé, qui superforme les marchés internationaux en tout début du cycle économique.
Kaat
met Azië, dat traditiegetrouw inzet op substantiële groei van zijn bèta-potentieel
Explanation:
inzet: vanwege de pari, element van gokken op, zich richten op in de hoop dat, wedden op (element van accent en onzekerheid)
potentieel: versterkt het element van "zou kunnen ....als" en legt accent op voorraad (mankracht, geschoold of te scholen personeel)
substantiële kan worden vervangen door sterke, als je dit te trendy lijkt. In niet wetenschappelijke economische/commerciêle teksten is dit wel een gewilde versterking van het neutralere "sterke"
Selected response from:

xuomil
Netherlands
Grading comment
Hartelijk dank.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4met Azië, dat traditiegetrouw inzet op substantiële groei van zijn bèta-potentieelxuomil
1verhoogde groei van de bèta-factor[??]
Nienke


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
verhoogde groei van de bèta-factor[??]


Explanation:
bèta factor – factor die de gevoeligheid van een beleggingsfonds tot de markt uitdrukt.
Ik weet niet wat je met dat 'pari' aanmoet.
groet, Nienke




Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
met Azië, dat traditiegetrouw inzet op substantiële groei van zijn bèta-potentieel


Explanation:
inzet: vanwege de pari, element van gokken op, zich richten op in de hoop dat, wedden op (element van accent en onzekerheid)
potentieel: versterkt het element van "zou kunnen ....als" en legt accent op voorraad (mankracht, geschoold of te scholen personeel)
substantiële kan worden vervangen door sterke, als je dit te trendy lijkt. In niet wetenschappelijke economische/commerciêle teksten is dit wel een gewilde versterking van het neutralere "sterke"

xuomil
Netherlands
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 297
Grading comment
Hartelijk dank.