KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

RA, BE

Dutch translation: Responsable Académique - Bureau d'Etude


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:RA, BE
Dutch translation:Responsable Académique - Bureau d'Etude
Entered by: Bart B. Van Bockstaele

07:13 May 16, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: RA, BE
Apprentissage de la phase Etudes, soit auprès du responsable BE soit auprès d'un RA en cas d'inexistence de BE.

Weet iemand waarvoor deze afkortingen staan?
Benedicte Annys
Responsable Académique - Bureau d'Etude
Explanation:
Je leert het aan bij een responsable de bureau d'études. Als er geen bureau d'études is, dan probeer je het maar bij een responsable académique.
Selected response from:

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Grading comment
BE is inderdaad bureau d'étude. Ik weet echter nog steeds niet hoe ik dit moet vertalen.
RA = responsable d'affaires
Toch bedankt voor de moeite
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Studiebureau
Bart B. Van Bockstaele
4Responsable Académique - Bureau d'Etude
Bart B. Van Bockstaele
4Staat die B misschien voor een of ander brevet?
Nienke


Discussion entries: 3





  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Staat die B misschien voor een of ander brevet?


Explanation:
Ik heb een afkortingenwoordenboek, maar daarin kon ik deze afko niet vinden.

Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Responsable Académique - Bureau d'Etude


Explanation:
Je leert het aan bij een responsable de bureau d'études. Als er geen bureau d'études is, dan probeer je het maar bij een responsable académique.

Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 77
Grading comment
BE is inderdaad bureau d'étude. Ik weet echter nog steeds niet hoe ik dit moet vertalen.
RA = responsable d'affaires
Toch bedankt voor de moeite

1 day1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Studiebureau


Explanation:
Ik dacht dat je enkel op zoek was naar de betekenis.

Bureau d'études = studiebureau



--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-17 08:31:42 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Oeps. Responsable Académique is nog eenvoudiger. Je kunt dat vertalen door universitair.



Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 77