KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

rattachement hiérarchique

Dutch translation: hiërarchische positie


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:rattachement hiérarchique
Dutch translation:hiërarchische positie
Entered by: Hans Hereijgers

23:21 May 21, 2002
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: rattachement hiérarchique
... reprendre les termes des différents entretiens (poste, rattachement hiérarchique, salaire, lieu de travail, qualification, reprise de l’ancienneté)
Hans Hereijgers
hiërarchische positie
Explanation:
Een suggestie. Het gaat erom of iemand hoog of laag binnen de hiërarchie werkzaam is.
Selected response from:

Linda Ferwerda
Grading comment
Bedankt Linda! Ik zocht het in die richting.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5hi?rarchische overste
Bart B. Van Bockstaele
4hiërarchische positieLinda Ferwerda


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hi?rarchische overste


Explanation:
rechtstreekse of onmiddellijke wordt ook wel gebruikt om extra te benadrukken dat het niet over hoger geplaatsten gaat. Dat is echter bijna altijd overbodig.

Ik heb momenteel geen tijd om referenties bij elkaar te sprokkelen, maar als je verschillende functiebeschrijvingen vergelijkt en ziet hoe beide termen worden gebruikt, dan zul je zien dat het inderdaad klopt.


Bart B. Van Bockstaele
Canada
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 77

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hiërarchische positie


Explanation:
Een suggestie. Het gaat erom of iemand hoog of laag binnen de hiërarchie werkzaam is.

Linda Ferwerda
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 223
Grading comment
Bedankt Linda! Ik zocht het in die richting.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman
1 hr

disagree  Bart B. Van Bockstaele: Het klinkt plausibel maar het is verkeerd. Het gaat niet over de positie, wel over de positie van de onmiddellijke chef.
13 hrs