KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

être en plein brouillard

Dutch translation: tastten volledig in het duister


09:25 May 22, 2002
French to Dutch translations [Non-PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: être en plein brouillard
les enquêteurs étaient en plein brouillard devant une élection à 16 candidads
LIen
Dutch translation:tastten volledig in het duister
Explanation:
of: wisten niet waar ze aan toe waren.
Selected response from:

Nienke
Germany
Grading comment
Bedankt voor de hulp!

Lien
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2tastten volledig in het duister
Nienke
4 +1in volslagen onzekerheid verkeren / er niet uitraken
Anneken


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tastten volledig in het duister


Explanation:
of: wisten niet waar ze aan toe waren.

Nienke
Germany
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 30
Grading comment
Bedankt voor de hulp!

Lien

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xuomil
30 mins

agree  Bart B. Van Bockstaele
11 hrs

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
in volslagen onzekerheid verkeren / er niet uitraken


Explanation:
Volgens Van Dale is 'être dans le brouillard' in onzekerheid verkeren, in het duister tasten. Vrij vertaald, denk ik dat hier dus bedoeld wordt dat ze er maar niet uit geraken welke van de 16 kandidaten ze moeten kiezen.

HTH

Anneken


    Van Dale F-N
Anneken
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 29

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Bart B. Van Bockstaele
11 hrs