KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

droits de vote majoritaires

Dutch translation: die hem een meerderheid van stemrechten verleent


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:droits de vote majoritaires
Dutch translation:die hem een meerderheid van stemrechten verleent
Entered by: Evert DELOOF-SYS

17:39 Mar 28, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: droits de vote majoritaires
... qui détient,directement of indirectement, des titres lui conférant des droits de vote majoritaires aux assemblées ordinaires de l'un des contractants.
Kaat
die hem een meerderheid van stemrechten verleent
Explanation:
Een mooi voorbeeld op:

europa.eu.int/scadplus/leg/nl/lvb/l26010.htm

... rekening worden gehouden;; onder "meerderheid van stemrechten" moet
altijd de gewone meerderheid worden verstaan; bepalingen in de ...
Selected response from:

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Grading comment
Dank je wel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1die hem een meerderheid van stemrechten verleent
Evert DELOOF-SYS
4...die hem een meerderheid van stemmen geeftElisabeth Toda-v.Galen


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
...die hem een meerderheid van stemmen geeft


Explanation:
DEsite : Besluitvorming
... Slechts voor bepaalde onderwerpen is besloten dat een gekwalificeerde meerderheid van stemmen voldoende is.); Artikel 93 van het EG-Verdrag (fiscaliteit). ...
drcwww.kub.nl/dbi/instructie/eu/nl/T23.htm - 12k - En cache - Pages similaires

DEsite : Begroting
... voorgelegd aan de Raad. De Raad stelt vervolgens met gekwalificeerde
meerderheid van stemmen een ontwerp-begroting vast. Als de Raad ...
drcwww.kub.nl/dbi/instructie/eu/nl/T27.htm - 10k - En cache - Pages similaires
[ Autres résultats, domaine drcwww.kub.nl ]

Feiten over de Europese Unie - 1.4.2. Intergouvernementele ...
... onderhandelingen. - Rol van het Parlement: instemming, die gegeven
wordt bij volstrekte meerderheid van stemmen van zijn leden. ...
www.europarl.eu.int/factsheets/1_4_2_nl.htm - 15k - En cache - Pages similaires

[PDF


Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 56

35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
die hem een meerderheid van stemrechten verleent


Explanation:
Een mooi voorbeeld op:

europa.eu.int/scadplus/leg/nl/lvb/l26010.htm

... rekening worden gehouden;; onder "meerderheid van stemrechten" moet
altijd de gewone meerderheid worden verstaan; bepalingen in de ...


Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917
Grading comment
Dank je wel.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Els Peleman
1 hr