KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

différé de paiement

Dutch translation: uitstel van betaling


18:21 Mar 28, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: différé de paiement
différé de paiement que le prêteur accorde à l'emprunteur au titre de la facilité de crédit pour le règlement des factures de ses fournisseurs.
Kaat
Dutch translation:uitstel van betaling
Explanation:
... Kan ik kwijtschelding of uitstel van betaling krijgen? ... Hoe kan ik de aanslag betalen? Kan ik kwijtschelding of uitstel van betaling krijgen? ...
www.hhnk.nl/faq.asp?fid=61

Webwarenhuis Hot-Orange heeft uitstel van betaling moeten aanvragen. Het is er
niet in geslaagd opnieuw geld aan te trekken. De winkel is direct gesloten. www.planet.nl/multimedia2/ 0,1674,101_1502_181476,00.html

... Uitstel van betaling of een betalingsregeling (3.4). In een aantal
gevallen kunt u verzoeken om uitstel van betaling van belasting. ...
www.belastingdienst.nl/9229299/d/a532993.htm
Selected response from:

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Grading comment
Dank je wel.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Opschorten van de aflossingsverplichting
Drs. Pieter Stolwijk
4uitstel van betalingElisabeth Toda-v.Galen


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uitstel van betaling


Explanation:
... Kan ik kwijtschelding of uitstel van betaling krijgen? ... Hoe kan ik de aanslag betalen? Kan ik kwijtschelding of uitstel van betaling krijgen? ...
www.hhnk.nl/faq.asp?fid=61

Webwarenhuis Hot-Orange heeft uitstel van betaling moeten aanvragen. Het is er
niet in geslaagd opnieuw geld aan te trekken. De winkel is direct gesloten. www.planet.nl/multimedia2/ 0,1674,101_1502_181476,00.html

... Uitstel van betaling of een betalingsregeling (3.4). In een aantal
gevallen kunt u verzoeken om uitstel van betaling van belasting. ...
www.belastingdienst.nl/9229299/d/a532993.htm

Elisabeth Toda-v.Galen
France
Native speaker of: Native in FrenchFrench
PRO pts in pair: 56
Grading comment
Dank je wel.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Opschorten van de aflossingsverplichting


Explanation:
Het gaat om een kredietfaciliteit, daar hoort een regelmatige aflossing bij. De kredietverlener staat de lener uitstel van zijn regelmatige aflossingen toe. Het ouderwetse 'opschorten' is hier, dacht ik, de term.

Drs. Pieter Stolwijk
Native speaker of: Dutch
PRO pts in pair: 89