KudoZ home » French to Dutch » Bus/Financial

resultat courant

Dutch translation: resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:resultat courant
Dutch translation:resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening
Entered by: GertV

15:02 Nov 12, 2003
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial
French term or phrase: resultat courant
financieel jaarverslag
Myriam van Gils
resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening
Explanation:
Sinds een aantal jaren vertaal ik geregeld enkele jaarverslagen uit het Frans, en bij de meeste klanten wordt het zo vertaald.
Komt wel enkele keren voor op het net.

HTH

Gert
Selected response from:

GertV
Belgium
Grading comment
Bedankt!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4lopend (NL) of courant (B) resultaat
Evert DELOOF-SYS
3 +2resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening
GertV


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
lopend (NL) of courant (B) resultaat


Explanation:
... Aandeel in het bruto lopend resultaat van de intercommunales, 447, 435, 437, 456, 444, Bruto lopend resultaat van ondernemingen via vermogensmutatie, 74, 22, 22, 21, 3, ...
www.electrabel.nl/corporate/ finance/financeindex_NL.asp

... Courant resultaat van 11,7 mio EUR - Uitzonderlijke afboeking van 24,46 mio EUR op vordering Cobra NV - 6,18 mio EUR geconsolideerd bedrijfsverlies - Groep ...
www.concentra.be/archief.asp

Evert DELOOF-SYS
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch, Native in FlemishFlemish
PRO pts in pair: 917

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
8 mins

agree  Marc Van Gastel
16 mins

agree  moya
41 mins

agree  Carole Raes
2 hrs

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
resultaat uit gewone bedrijfsuitoefening


Explanation:
Sinds een aantal jaren vertaal ik geregeld enkele jaarverslagen uit het Frans, en bij de meeste klanten wordt het zo vertaald.
Komt wel enkele keren voor op het net.

HTH

Gert

GertV
Belgium
Native speaker of: Native in DutchDutch
PRO pts in pair: 147
Grading comment
Bedankt!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Ferwerda
8 mins
  -> Bedankt!

agree  Evert DELOOF-SYS: uiteraard (ook) juist, maar wordt m.i. zeker niet 'bij de meeste klanten' zo vertaald - zie meestal courant (of lopend) resultaat in jaarrekeningen
19 hrs