KudoZ home » French to Dutch » Business/Commerce (general)

entrée dans le périmètre de consolidation

Dutch translation: toetreding tot de consolidatieperimeter


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
French term or phrase:entrée dans le périmètre de consolidation
Dutch translation:toetreding tot de consolidatieperimeter
Entered by: xxxosp

12:18 Nov 2, 2006
French to Dutch translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
French term or phrase: entrée dans le périmètre de consolidation
Le chiffre d'affaires de XXX a plus que doublé par rapport au premier trimestre 2005.

Il bénéficie en particulier de l'entrée dans le périmètre de consolidation de XXX, acquise le 31 mai 2005 à hauteur de 51 %.
xxxosp
Belgium
toetreding tot de consolidatieperimeter
Explanation:
ik zou het zo formuleren: "Deze stijging is in hoofdzaak te danken aan de toetreding tot de consolidatieperimeter van XXX."
Selected response from:

Steven Mertens
Grading comment
nogmaals dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4toetreding tot de consolidatieperimeter
Steven Mertens
3opgenomen in de consolidatiekringkalkje


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
toetreding tot de consolidatieperimeter


Explanation:
ik zou het zo formuleren: "Deze stijging is in hoofdzaak te danken aan de toetreding tot de consolidatieperimeter van XXX."

Steven Mertens
Specializes in field
Native speaker of: Native in FlemishFlemish, Native in DutchDutch
PRO pts in category: 32
Grading comment
nogmaals dank!

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
opgenomen in de consolidatiekring


Explanation:
consolidatieperimeter is nog letterlijker vertaald dan consolidatiekring (bedoeld worden kennelijk de gezamenlijke bedrijven waarop de geconsolideerde cijfers betrekking hebben). -perimeter levert maar een paar googlehits (ca. 200) op en -kring ca. 15.000.

kalkje
Works in field
Native speaker of: Dutch
PRO pts in category: 8